L'ample internacional permetrà reduir a dues hores el trajecte València-Barcelona

L'actuació té un pressupost de 1.170 milions d'euros i un començament de les obres previst per al 2019

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat avui la construcció d'una nova plataforma ferroviària d'ample internacional de doble capacitat entre València i Castelló amb un pressupost de 1.170 milions d'euros i un començament de les obres previst per al 2019.

La nova plataforma d'ample internacional cobrirà un tram de 62 quilòmetres entre València i Castelló i permetrà que els trens arribin a una velocitat de 350 quilòmetres per hora.

Aquesta major velocitat permetrà acurtar la durada dels trajectes que es reduiran en  dues hores i mitja entre Castelló i Madrid i, un cop amb el túnel que travessarà València, una hora entre Barcelona i València (fins les dues hores de durada) i tres hores entre Barcelona i Alacant.

El túnel que travessarà València per sota

Íñigo de la Serna ha explicat que per aconseguir aquest estalvi cal "una elevadíssima inversió pública" que només en el tram entre València i Castelló ascendirà fins als 3.398 milions d'euros, sumant-hi els 1.170 de València-Castelló i les dues fases del túnel de 339 i 1.889 milions.

El ministre ha fet aquest anunci davant d'empresaris i representants polítics, als quals ha explicat en un acte a Castelló les properes actuacions que es duran a terme al corredor mediterrani.

El viatge en tren Barcelona-València serà 30 minuts més ràpid a mitjans del 2018

Evitar la saturació per l'augment del trànsit

En la seva intervenció, De la Serna ha assenyalat que la nova infraestructura es durà a terme en previsió de  l' augment de trànsit i per evitar una "saturació" a les vies.

El ministre ha explicat que actualment circulen diàriament entre València i Castelló 80 trens de Rodalies, 30 de llarga distància, 15 de mitja distància i 16 de mercaderies.

De la Serna ha assegurat que amb l'actual infraestructura i el tercer fil que es posarà en marxa en breu hi haurà capacitat "suficient" per als propers anys, però "hem de pensar a llarg termini i en un previsible augment del trànsit que podria donar lloc a una saturació de les vies".

Connexió amb Rodalies i mercaderies

Sobre la proposta d'instal·lació de l'ample internacional, la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, Maria José Salvador, va reclamar ara fa unes setmanes al ministeri de Foment "un full de ruta clar per al corredor mediterrani que sigui compatible tant amb  les Rodalies  com amb   la tecnologia  de la qual disposen les   empreses de mercaderies ".

Reclamen que el corredor sigui compatible amb els trens de Rodalies i mercaderies

Salvador va sol·licitar al govern central que aporti solucions que, des del punt de  vista tecnològic i de la innovació , permetin la connexió de  l'ample internacional  amb la xarxa de Rodalies, que en el cas espanyol utilitza   l'ample ibèric , així com amb les   empreses de mercaderies  que en l'actualitat tampoc disposen de la tecnologia necessària per operar amb l'ample internacional.

Més continguts de

El + vist

El + comentat