La planta de Ford d'Almussafes fabricarà el model Mondeo a partir de setembre de 2014

La companyia contractarà 500 nous treballadors per a la fabricació d'aquest vehicle

La factoria de Ford d'Almussafes, a València, començarà la fabricació en línia del Mondeo al setembre de 2014, la qual cosa comportarà la contractació de 500 persones, segons ha indicat a Europa Press el secretari general d'UGT en la planta, Carlos Faubel. El representant sindical ha apuntat també que molt probablement la fabricació dels models S-MAX i Galaxy comenci al 2015.

A l'octubre, Ford va anunciar que el tancament en 2014 de la planta belga de Genk implicaria el trasllat a Almussafes de la producció de la nova generació dels models Mondeo, S-MAX i Galaxy, mentre que la fabricació dels monovolums C-MAX i Grand C-MAX es traslladaria de la planta valenciana a la factoria alemanya de Saarlouis.

La factoria valenciana va rebre prèviament l'adjudicació del tot terreny Kuga, que es va començar a fabricar al desembre, i de la Transit Connect, que es llançarà "al setembre o l'octubre" d'aquest any i que està previst que arribi als concessionaris "a la fi del mes de novembre", amb una inversió global de 812 milions d'euros.

Des d'UGT asseguren que l'arribada del Mondeo es produirà "just un any després del llançament de la Transit" i es mostren "molt satisfets" amb aquesta notícia. Carlos Faubel subratlla que, "en un any o any i mig, s'hauran creat 2.000 llocs de treball" i això, afegeix, "sense tenir en compte els volums de producció o vendes que puguin tenir aquests vehicles, que podrien incrementar aquesta xifra d'ocupacions".

Sobre aquest tema precisa que en tornar de vacances la factoria tindrà "1.350 persones més en plantilla" pel llançament de la Transit, "un vehicle molt complex, de molta envergadura i que requereix molta mà d'obra" i, "sobretot, la recuperació del tercer torn, també per la bona marxa del Kuga".

Segons explica el secretari general d'UGT en la planta, el Mondeo substituirà al C-Max i Grand C-MAX, models "una mica superiors en volums de producció", però el Mondeo "necessita més mà d'obra", de manera que, en 2015, quan es fabriquin també els models S-MAX i Galaxy, "el global serà molt major en termes d'ocupació i de fabricació potser també", apunta.