La Generalitat va pagar 43.000 euros a 'The Guardian' per un suplement turístic que incloïa una entrevista a Ximo Puig

Des de Presidència defensen que l'entrevista es va realitzar "de manera independent"

La Generalitat Valenciana va pagar ara fa tres anys 43.000 euros al diari 'The Guardian' perquè publiqués un suplement turístic que incloïa una entrevista al cap del Consell, Ximo Puig. L'acord es va tancar amb motiu de la celebració de la fira de turisme de Londres. Ho ha revelat el diari 'El Economista' després que el portal de Transparència de l'administració autonòmica fes pública la despesa.

L'entrevista, que en el moment en què es va difondre Ximo Puig va negar que fos pagada en resposta a una pregunta parlamentària de Ciutadans, es va publicar el novembre del 2016, i el cap del Consell, a més de destacar-hi els atractius turístics del País Valencià, va aprofitar l'ocasió per defensar les polítiques de l'actual govern i criticar el Partit Popular per la seva corrupció.

De la mateixa forma, en el moment en què es va publicar, el president valencià va difondre l'entrevista mitjançant el seu perfil institucional, i no va advertir que es tractava d’un contingut vinculat a un patrocini. Ara, el text, que va ser elaborat per l'empresa espanyola The Report Company, ha sigut esborrat de la pàgina web de 'The Guardian', perquè ha acabat l'acord comercial.

Presidència defensa que l'entrevista es va fer de "manera independent"

Des de Presidència de la Generalitat Valenciana han negat les acusacions i han defensat que "mai" han pagat per una entrevista. "És rotundament fals", han insistit. Des del Palau de la Generalitat reiteren que l'acord comercial no incloïa una entrevista, i que es va fer "de manera independent", un fet que contrasta amb què hagi sigut esborrada de la pàgina web del diari anglès. Una circumstància que els col·laboradors del president atribueixen al fet que l'entrevista la va realitzar l'empresa que va elaborar el suplement i no el mateix diari.

"És un costum demanar entrevistes als representants públics dels territoris sobre els quals s'elabora un suplement, i d'aquesta manera es va atendre l'entrevista. S'hi van contestar les preguntes que va fer la periodista [en referència a les crítiques del Partit Popular] de l'empresa The Report Company com es faria en qualsevol mitjà de comunicació", defensen des del Palau de la Generalitat.

Des de Presidència han mostrat el seu malestar per un tractament informatiu que consideren "injust" i que obvia "conscientment" el tipus de col·laboracions que estableixen "tots els mitjans de comunicació" i les administracions.

Polèmica a les Corts

La difusió del cost del suplement turístic i de l'entrevista que Puig va aprofitar per defensar la seva gestió i, alhora, atacar el Partit Popular ha generat fortes crítiques aquest matí a les Corts per part dels grups de l'oposició. La líder dels conservadors valencians, Isabel Bonig, ha acusat el cap del Consell de gastar 43.000 euros de diners públics per promoure la seva figura. Una anàlisi que ha compartit el portaveu de Ciutadans, Toni Cantó, que ha qualificat la iniciativa d'"absoluta vergonya". Les acusacions de l'oposició han sigut contestades pel portaveu socialista, Manolo Mata, que ha defensat que la despesa estava plenament justificada perquè es tractava d'una campanya institucional.

Per la seva banda, els socis del PSPV al govern valencià han sigut més prudents que els partits de l'oposició i no han volgut incomodar massa els socialistes. El portaveu de Compromís, Fran Ferri, únicament ha dit que una entrevista no és el gènere adequat per difondre els atractius turístics de cap territori. Tampoc ha estat gaire incisiva la portaveu de Podem, Naiara Davó, que ha reclamat a Puig més transparència.

Més continguts de

El + vist

El + comentat