La Generalitat Valenciana posa el focus en el paper de l'home en la seva campanya contra la violència masclista

La iniciativa #UnHomeDeVeritat utilitza la cara de tres personatges coneguts que insten els homes a denunciar qualsevol violència contra la dona

La conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana ha engegat, amb motiu de la celebració del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones, la campanya #UnHomedeVeritat, en la qual posa el focus de la lluita contra la violència masclista en el 92 per cent dels homes que la rebutgen.

La Generalitat pretén "despertar consciències" amb la imatge de 5 homes, uns de coneguts i uns altres d'anònims, que reivindiquen les relacions igualitàries com una forma d'eradicar les violències masclistes. Es tracta de Josué Navarro, mediador social; José Carlos Alonso, taxista; Àlex Gadea, actor; José Luis Gayà, futbolista del València C.F., i el cantant José Manuel Casany, líder de Seguridad Social.

Durant la presentació de la campanya, que vol instar els homes a denunciar qualsevol tipus de violència contra les dones, la vicepresidenta i consellera d'Igualtat, Mónica Oltra, va dir que els maltractadors "no tenen suport" i que des de les institucions "aniran per ells". La iniciativa, presentada dies abans del 25 de novembre (Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones), s'ha realitzat de la mà dels ajuntaments d'Alacant, Castelló, València, Elx i Torrevella, de la Diputació de València i de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

L'objectiu d'unificar la campanya es deu, segons Oltra, al factor "col·laboratiu" de les institucions per evitar que hi hagi "50 missatges diferents" ja que, a la seva manera de veure, "es perd força". "La idea era donar un missatge únic i així cooperar entre totes les institucions i que tingués més força", va destacar, encara que va matisar, en ser preguntada per l'absència de les diputacions d'Alacant i Castelló: "Òbviament s'hi ha sumat qui ha volgut i esperem que en anys successius ho fem amb més institucions sumades a aquesta campanya".

Mónica Oltra va dir que els homes "de debò" són el 92 per cent que rebutja la violència en el si de la parella i va indicar que la campanya té una doble "via": " Protegir les víctimes, posar en valor les supervivents de les violències masclistes i fer-les protagonistes de les seves històries i davant la societat; però també posar en el focus en els causants directes i indirectes per evitar que es posin de perfil".

La consellera va agrair la participació dels 5 homes que han posat la seva imatge i "el seu temps" en la preparació de la campanya. "Perquè un home de debò comparteix les decisions amb la seva parella, perquè un home de debò no mira cap a un altre costat i denuncia qualsevol forma de masclisme, perquè un home de debò vol una dona completa i no un complement, perquè un home de debò no compra dones perquè no som objectes, perquè un home de debò respecta a la seva parella i no la controla", va dir la vicepresidenta, que va puntualitzar que es tracta del "missatge fonamental d'aquesta campanya i que l'objectiu és arribar al màxim nombre de gent".

La campanya # UnHomeDeVeritat, que s'ha llançat en xarxes socials i en diversos mitjans de comunicació, afronta de manera diferent la lluita contra la violència de gènere. "Durant molt temps s'ha carregat sobre les esquenes de les dones, i especialment sobre les víctimes, el pes de la lluita", mentre que amb aquesta campanya es vol coresponsabilitzar els homes.

Més continguts de