País Valencià 03/11/2016

L'aeroport de Castelló bat el seu rècord mensual de passatgers amb 12.955 usuaris durant el mes d'octubre

Al llarg del 2016 han passat per l'aeròdrom un total de 87.978 passatgers, que ja sumen 110.000 des de l'obertura, el desembre del 2014

Acn
2 min
El lent despertar de Castelló

ValènciaL'aeroport de Castelló ha batut aquest mes d'octubre el seu rècord mensual de passatgers, amb 12.955 usuaris. Segons un comunicat de la Generalitat Valenciana, aquesta xifra suposa que al llarg d'aquest 2016 un total de 87.978 passatgers han utilitzat l'aeroport, i ja són 110.000 els usuaris que han utilitzat la infraestructura des de la seva obertura al trànsit el desembre del 2014.

Segons ha explicat el director general d'Aerocas (empresa promotora de l'aeroport), Joan Serafí Bernat, els vols regulars van registrar a l'octubre una ocupació mitjana superior al 80%, una xifra "molt satisfactòria que confirma el bon rendiment que estan tenint les 4 rutes".

En l'actualitat l'aeroport de Castelló té vols amb Londres, Sofia i Bucarest, mentre que la connexió amb Bristol ha quedat interrompuda fins al mes de març a causa de la temporada d'hivern. El setembre del 2015 l'aeroport va acollir el seu primer vol comercial, procedent de Londres. Havien passat 4 anys i mig des de la seva polèmica inauguració.

El responsable d'Aerocas –empresa depenent de la Generalitat Valenciana– ha confiat que l'aeroport segueixi la tendència alcista al llarg de l'any vinent, i ha destacat la tasca conjunta entre Aerocas, la concessionària SNC-Lavalin, l'Agència Valenciana de Turisme i el sector empresarial, a través d'iniciatives com Introducing Castelló, per obrir nous mercats.

Alta valoració de l'aeroport

El director d'Aerocas ha remarcat l'alta valoració que fan de l'aeroport els usuaris. En una enquesta realitzada per la concessionària SNC-Lavalin, el 73% de les persones consultades responen que "sens dubte" tornarien a utilitzar la instal·lació, mentre que el 22% contesta que "probablement". Els factors més valorats són la seguretat, la neteja i l'existència d'un aparcament gratuït.

Per contra, els usuaris enquestats troben a faltar establiments de restauració, una mancança que se solucionarà amb l'obertura de dues cafeteries aquest mateix mes, segons ha informat el govern valencià.http://www.ara.cat/economia/lent-despertar-Castello_0_1669633154.html

stats