Els familiars de les víctimes de l'accident de metro de València, contents amb la reobertura del cas

L'associació de víctimes confia en una investigació judicial "en profunditat" que tingui en compte documents que anteriorment no s'havien estudiat

L'associació de víctimes de l'accident de metro del 3 de juliol del 2006 s'ha mostrat avui satisfeta per la petició de la fiscalia que sol·licita al jutjat reobrir la investigació del sinistre perquè considera que hi ha molta informació que no es va tenir en compte en el primer procés judicial i que podria ajudar a esclarir les causes de l'accident.

La presidenta de l'entitat, Beatriz Garrote, ha dit en declaracions a EFE que confia que "per fi s'abordi una instrucció judicial en profunditat", ja que, al seu parer, en l'anterior investigació, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana "va negar la possibilitat que s'avalués informació valuosa, la va ocultar".

"Sobre el paper hi ha molta informació rellevant i constatada, com els accidents previs de la unitat sinistrada que es poden tenir en compte en un altre judici, i el llibre d'avaries fins i tot apareix, això mai se sap", ha afirmat amb certa ironia Garrote.

Malgrat que l'associació és conscient que "hi ha molta informació que ha desaparegut o es va fer desaparèixer, com el vagó que va tenir l'accident", la presidenta de l'associació confia que tota la informació sorgida i publicada des del moment de l'accident ajudi en un nou procés.

Des que es va produir l'accident, ara fa set anys, aquesta entitat convoca concentracions cada dia 3 del mes a la plaça de la Mare de Déu de València per recordar els seus familiars i exigir una altra investigació i la depuració de les responsabilitats polítiques derivades dels fets.

Les darreres tres concentracions –la dels mesos de maig, juny i juliol, que coincidia amb el setè aniversari– han rebut el suport de milers de valencians gràcies al nou impuls que l'emissió del reportatge 'Salvados', de la Sexta, va donar a la causa.

Diversos testimonis van explicar al programa de Jordi Évole les deficiències tècniques del comboi sinistrat i com l'empresa pública encarregada del metro va preparar la compareixença dels seus tècnics en la comissió parlamentària que va investigar les causes de l'accident que va fer 43 morts i 47 ferits.

Més continguts de