Cort obre una consulta ciutadana sobre 328 ofertes per als concerts de Sant Sebastià

Fins dia 5 de novembre, a través de la web municipal i amb la targeta ciutadana, es podran valorar les preferències per a les distintes places

L'Ajuntament de Palma ja ha posat en marxa aquest divendres la consulta ciutadana que es tindrà en compte per confeccionar els cartells dels concerts de les festes de Sant Sebastià 2016. Es podran fer valoracions sobre les preferències per a les actuacions musicals a cadascuna de les distintes places de la ciutat, a partir de les 328 propostes presentades al concurs obert per l'Ajuntament. La consulta ciutadana, segons les votacions i valoracions que hagin obtingut cada grup i artista, es tindrà en compte per fer la selecció final dels cartells, però l'àrea de Participació Ciutadana farà després les correccions oportunes segons la viabilitat econòmica —cada plaça té una partida pressupostària determinada per als seus concerts a partir d'un total de 266.549 euros—, la coherència de l'estil musical que s'atribueix a cada lloc i la preferència per triar a grups i artistes d'àmbit local i en llengua catalana.

En qualsevol cas les ofertes presentades són molt diverses per a cada plaça. A la de Cort, per exemple, classificada com a

266.549€ Pressupost per als concerts

Cada plaça té una partida pressupostària determinada per als seus concerts a partir d'aquesta xifra total

"música lleugera, blues, pop i pop rock", s'hi han presentat propostes per a les actuacions des de Cris Juanico, Casa Rusa o Los Inhumanos, fins a les de Manu Tenorio, Tomeu Penya o Mishima. La consulta permet fer valoracions per als artistes principals i per als teloners a les places d'Espanya (per als concerts de dia 18, 19 i 20 de gener), de la Reina i Joan Carles I, i també per a les actuacions a places Major, Cort, la Llotja, l'Olivar i Sant Domingo de la Calzada.

La consulta només estarà oberta fins al proper dijous dia 5 de novembre perquè els terminis administratius s'esgoten perquè l'Ajuntament pugui tancar després les contractacions per al proper mes de gener. El sistema de votació és través del lloc de la web municipal  https://enquestes.palmad6emallorca.es/enquestes/Login?gru-qst=SS201 i el requisit per poder participar-hi és disposar de la targeta ciutadana com a identificació. La nova regidora de Participació Ciutadana, Eva Frade (Som), ha animat a participar-hi i a sol·licitar la targeta perquè serà l'eina d'accés a altres consultes d'aquest tipus que faci la seva àrea. 

Frade ha valorat molt positivament les ofertes presentades per als concerts de Sant Sebastià, gairebé un centenar més que l'any passat, i ha afirmat que la consulta ciutadana és una "prova pilot" que també aportarà moltes dades de cara a poder preparar les festes de 2017. En aquest sentit, la regidora que acaba d'agafar el relleu de Miquel Comas, ha remarcat que la seva àrea ja ha constituït la comissió municipal de festes, amb entitats i col·lectius, perquè comenci a treballar a partir d'aquest mes de novembre, i també que ja de cara a Sant Sebastià 2016 hi ha oberta una convocatòria d' iniciatives ciutadanes perquè siguin incloses dins del programa oficial de l'Ajuntament i comptin amb el seu suport tècnic i econòmic per a celebrar-se. Així, ha dit que de la mateixa manera que va en les festes d'estiu amb la "batalla" lúdica entre Canamunt i Canavall, es donarà suport a la celebració de festes al carrer i el dia 17 de gener s'organitzarà una jornada solidària al teatre Xesc Fortesa.