Les estacions de Cerdanya i el Ripollès presenten la temporada a l'espera de poder obrir

El sector opta per la prudència amb l'objectiu de no haver de tancar un cop iniciada la temporada

Presentació atípica de la temporada d'hivern de les estacions d'esquí de Cerdanya i el Ripollès, aquest dijous a Ripoll. Els representants de les cinc estacions d'esquí que formen part de la província de Girona - La Molina, Masella, Guils Fontanera, Vall de Núria i Vallter 2.000- han afirmat que "estan a punt" per obrir però sense una data concreta per les restriccions de la pandèmia. Masella és l'única que es planteja encara l'obertura el 9 de desembre, tot i que no s'avanci de fase, però no està del tot decidit. Des d'FGC, que gestiona La Molina, Vallter 2000, Vall de Núria, així com Port Ainé, Espot i Boí Taüll, ho supediten al desconfinament comarcal. "Cal obrir quan toqui i no guanyar un dia o dos", ha dit el seu president Ricard Font. Per la seva banda, el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona i la resta de representants han destacat que l'esquí és "segur", que s'han pres mesures per evitar cues i que cal que la temporada sigui continuada i sense interrupcions.

L'acte de presentació de la nova temporada d'hivern 2020-2021 s'ha fet a l'interior de l'església de Sant Pere de Ripoll i també s'ha retransmès en línia. Els representants de les cinc estacions d'esquí de la demarcació gironina han subratllat que ho tenen "tot a punt" per poder obrir, però també han admès que la crisi sanitària ha obligat a endarrerir l'inici. Serà una temporada atípica, han coincidit, que no arrencarà pel pont de la Puríssima com altres anys, malgrat tenir gruixos de neu assegurats des del cap de setmana passat.

Aquesta nova temporada està marcada per l'adopció de mesures de prevenció del covid-19 i la digitalització de serveis per evitar cues, la principal preocupació del sector. Així, des de Masella, la seva directora comercial, Maite Martí, ha explicat que s'ha posat en marxa un sistema de control d'accés als remuntadors, el ' forfet mans lliures', i la compra i recàrrega des de casa dels forfets. Des d'FGC també han pres mesures, com ara el lloguer en línia de material d'esquí i punts automàtics de recollida de forfets. També han accelerat la velocitat dels telecadires per tal que vagin més de pressa i s'evitin cues mentre s'espera.

Garantir una temporada continuada

Sense tenir encara una data oficial d'obertura i molt pendents de quan es passi de tram de desescalada, tothom ha coincidit que el més important és garantir que la temporada sigui "continuada" i sense interrupcions per una nova onada de la pandèmia. El president del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona i president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, ha subratllat que cal prioritzar la salut per poder "obrir amb tranquil·litat". També ha admès que el més important és que les xifres de contagis es mantinguin a la baixa, ben al contrari del que passa actualment.

Noguer ha reivindicat que l'esquí és una activitat segura i ha apel·lat la responsabilitat col·lectiva dels visitants. "Si ho endarrerim, l'important és no haver d'escurçar-ho sobtadament el febrer o març i que la temporada sigui llarga", ha remarcat. Una observació que també ha fet el president d'FGC, Ricard Font, tot dient que "cal obrir quan toqui" i no fer-ho abans per guanyar uns dies sinó "guanyar la temporada" sense interrupcions i que la gent del territori es pugui guanyar la vida i viure.

Un milió d'usuaris la temporada d'hivern passada

Noguer també ha destacat el milió d'usuaris que les estacions d'esquí de la demarcació van aconseguir la temporada passada, malgrat el tancament sobtat del març. "Hauria estat una campanya extraordinària i superior a les dues anteriors", ha remarcat. També ha explicat que a l'estiu, en aquesta part del Pirineu hi va haver un 27% menys d'ocupació respecte a l'estiu anterior arran del covid-19. Tot i això, la zona va poder salvar relativament la temporada a diferència d'altres zones, com la costa, on la davallada va ser molt més gran.

Pel que fa a la campanya de promoció d'hivern ha indicat que, igual que a l'estiu, s'apel·larà al públic de proximitat i, com a molt, es farà alguna campanya a zones pròximes dels estats espanyol i francès o en algun indret d'Europa des d'on sigui fàcil arribar, tenint en compte que les limitacions a la mobilitat no ajudaran a captar gaire client estranger.

Justament, durant l'acte s'han mostrat imatges de la campanya promocional dirigida a fomentar el turisme de proximitat i la mobilitat sostenible. També s'ha destacat el centenari de l'empresa de transport Teisa, una activitat que va començar amb busos elèctrics i que actualment compta amb una flota de 200 vehicles i més de 300 treballadors. Alguns d'aquests autobusos aniran vinilats amb anuncis d'aquestes estacions d'esquí.

El + vist

El + comentat