Política 10/06/2012

Manel Ferré: "Cal trencar amb la cultura de la subvenció"

D.r.
2 min
"Cal trencar amb la cultura  De la subvenció"

AMPOSTAPressupost: 20 milions d'euros

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Iniciatives:

  1. Programa pioner a la demarcació de Tarragona destinat a ensenyar emprenedoria a les aules.
  2. Bonificacions de fins al 90% a empreses que s'estableixin a la localitat en funció dels llocs de treball que puguin crear.

AAmposta -21.445 habitants- la lluita contra la crisi l'encaren mirant cap al futur. Per iniciativa de l'Ajuntament, aquest curs que està a punt d'acabar-se han posat en marxa un projecte per fomentar l'esperit emprenedor entre els alumnes de quart d'ESO del Col·legi Sagrat Cor. El programa, pioner a Tarragona, es diu Emprenedors a les escoles , està dissenyat per la Fundació Escola Emprenedors i té l'aval del departament d'Educació.

L'alcalde, Manel Ferré (CiU), explica que "l'experiència està sent molt positiva, ja que incentiva la creativitat dels joves a l'hora de llaurar-se el seu futur i els fa prendre consciència que qualsevol persona es pot convertir en empresari". Ferré té clar que el sistema educatiu no es pot limitar a fabricar aspirants a convertir-se en assalariats de l'empresa privada o funcionaris: "Amb l'actual panorama, és necessari formar més gent disposada a emprendre, a aportar iniciatives per dinamitzar l'economia". Una idea que comparteix Pasqual Almudeve, tècnic responsable del programa: "El 70% d'estudiants d'administració i direcció d'empreses no tenen interès a muntar la seva pròpia empresa. Hem de trencar la cultura del conformisme i la subvenció".

Idees de negoci

En aquest programa els estudiants desenvolupen la seva idea de negoci elaborant un pla d'empresa que engloba tot el que un emprenedor ha de tenir en compte per llançar-se a la piscina: el finançament, les fases de desenvolupament, el pla de màrqueting, l'organigrama... Tot plegat, amb un gran protagonisme per a l'anglès. La simulació acaba amb la presentació pública del projecte d'empresa davant de la comunitat educativa del centre, que fa el paper dels potencials inversors en el negoci.

Durant el curs els alumnes reben testimonis d'emprenedors reals "perquè vegin que hi ha persones que ho han fet, que han tingut una idea de negoci, l'han portat a la pràctica i se n'han sortit", apunta Almudeve, que alerta d'una de les inèrcies que intenten trencar amb aquest programa: "S'ha de perdre la por al fracàs. Aquest estigma està arrelat a Catalunya i fa molt mal. Els emprenedors no se'n surten a la primera. De fet, els fracassos són experiències d'aprenentatge que acabaran servint per poder consolidar un negoci".

stats