POLÍTICA
Política 17/03/2014

El Govern engega una campanya d'abast nacional per commemorar el Tricentenari

L'espot genèric porta com a lema 'Ara, la història ens convoca' i està protagonitzat per l'actriu Sílvia Bel. La campanya tindrà un cost de fins a 3 milions d'euros

Acn
2 min

BarcelonaEl Govern ha posat en marxa una campanya institucional d'abast nacional per commemorar el Tricentenari, que durarà tot l'any i que comença amb un primer espot genèric protagonitzat per l'actriu Sílvia Bel. Sota el lema 'Ara, la història ens convoca', Bel fa referència a la trajectòria dels catalans per arribar fins al moment actual, "un camí que no ha estat fàcil", i reivindica la necessitat d'anar junts "per arribar més lluny". "Davant, només l'horitzó. El que hem viscut és a la nostra memòria, el que hem de viure és a les nostres mans", conclou. La campanya evolucionarà amb sis espots més.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El cost previst pot arribar als 3 milions d'euros, inclosos en el pressupost ordinari de publicitat del departament de Presidència. La campanya, que de fet va començar divendres passat, durarà tot l'any i començarà amb un enfocament més genèric per després especialitzar-se en les diferents temàtiques del Tricentenari. S'emetrà a televisió, ràdio i cinemes catalans, però també es publicarà en premsa, tant d'abast nacional com local i comarcal.

El primer espot i de fet el més genèric està protagonitzat per Sílvia Bel i per desenes de persones que s'han presentat voluntàries responent a una crida a través de les xarxes socials. Amb la veu en off de Bel, es veu com comença un nou dia, com els protagonistes de l'anunci es preparen per començar la jornada, i tot ells acaben reunint-se formant la 'x' símbol del Tricentenari.

Durant tot l'any es difondran sis peces de menys durada (amb l'equivalent per a premsa i per a ràdio) dedicades als principals àmbits de desenvolupament del Tricentenari. Cada anunci coincidirà amb la celebració de les principals activitats de cada àmbit: exposicions (grans museus com el Macba, el MNAC i el MHC), educació (Fòrum Internacional Educació i Tecnologia), lúdic (concerts), turisme cultural (Ruta 1714), economia (exposició 'Catalunya emprèn') i tecnologia (Congrés Internacional de Prospectiva). Així doncs, aquests sis espots acabaran funcionant a més com a agenda d'actes del Tricentenari.

Les set peces publicitàries van ser rodades totes durant tres dies de producció, aprofitant així per reduir costos. La campanya ha estat realitzada per l'empresa Vainilla. En el cas de la publicitat audiovisual, l'encarregat de la realització ha estat el director Lluís Danés, i Ovideo s'ha ocupat de la producció.

stats