Política 02/03/2011

Joaquim Nadal: "La rebaixa del preu dels bitllets de Renfe no ens costarà ni un duro, ho ha de pagar l'Estat"

L'exconseller de Política Territorial i Obres Públiques respon d'aquesta manera al portaveu de la Generalitat, Francesc Homs, que va reclamar al govern espanyol que compensés la Generalitat per la pèrdua d'ingressos que suposaria la mesura

Jordi Nicolás Soler
2 min
El president del grup parlamentari del PSC, Joaquim Nadal.

Barcelona"No ens costarà ni un duro", així de contundent s'ha mostrat el president del grup paralmentari del PSC, Joaquim Nadal, en referència a les queixes del portaveu de la Generalitat, Francesc Homs, per la rebaixa del 5% del preu dels bitllets de Renfe. Homs va assegurar que la Generalitat perdria ingressos a causa d'aquesta possible mesura. En declaracions a Catalunya Ràdio, l'exconseller de Política Territorial i Obres Públiques ha afirmat que "no ha de costar diners a la Generalitat, ho ha de pagar l'Estat". "L'Estat ha d'assumir el dèficit pel descompte de la rebaixa del 5% del preu dels bitllets". "El preu del bitllet no paga la totalitat del cost del servei, i l'acord de traspàs de Rodalies que vam signar estableix que l'Estat es fa càrrec del dèficit d'explotació de Rodalies", ha assegurat Nadal.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Pel que fa a les dades que assenyalen Catalunya -amb un dèficit del 3,86% del PIB- com una de les Comunitats Autònomes que més incompleixen els objectius per reduir-lo, el portaveu socialista ha volgut treure ferro de la situació: "Catalunya és la quarta Comunitat que més es desmarca del dèficit, no la primera. Balears, Múrcia i Castella-la Manxa se'n desvien més", ha dit.

Sobre la marxa de Vueling de l'aeroport de Lleida-Alguaire, l'exconseller és optimista: "No ho considero un problema perquè és un aeroport que ha arrencat molt bé". A més, ha qualificat la substitució de Vueling per Airnostrum com a "raonable i eficient". "Alguaire serà rendible. Al principi, a l'aeroport de Girona-Costa Brava pràcticament no hi havia vols a l'hivern i els seus 250 no tenien feina. Generava unes despeses descomunals, però va arribar Ryanair i va començar". Malgrat tot, ha assegurat que "a Lleida no haurem d'esperar que arribi Ryanair perquè sigui rendible"

D'altra banda, la detenció del gerent d'obres de carretera de GISA a Girona, Jordi Vergé, no qüestiona, segons Nadal, la professionalitat de l'empresa: "GISA té un comportament exemplar, ningú no decideix res sense consultar-ho". El socialista ha assegurat que la detenció de Vergé és "un fenomen que es podrà aillar i castigar". "GISA era una gran empresa al servei de l'obra pública a Catalunya quan vaig entrar de conseller i ho seguirà sent", ha sentenciat.

stats