Pablo Iglesias desembarca a Catalunya

Rabell farà una campanya amb el líder de Podem per “pentinar el territori” i atreure vot indecís

Que el 27-S és vist pels partits d’àmbit estatal com un camp de proves per a la batalla per a la Moncloa és evident tan sols fent un cop d’ull a l’agenda de les seves campanyes a Catalunya. Després que tant el PP com el PSC hagin anunciat a bombo i platerets una omnipresència dels seus líders, també Catalunya Sí que es Pot ha fet públic que el líder de Podem, Pablo Iglesias, farà un desembarcament a la gira electoral catalana. Hi participarà aquesta tarda a Rubí i, un cop es doni el tret de sortida oficial a la campanya, serà almenys fins a cinc dies l’estrella convidada de la candidatura de Lluís Rabell.

La forta presència del líder de Podem a Catalunya té una doble finalitat: aprofitar el 27-S com un trampolí de cara a les generals i també compensar el fet que Rabell és un cap de llista encara poc conegut pel gran públic. Les ciutats que trepitjarà Iglesias no han sigut triades a l’atzar. Totes són o han sigut grans feus del PSC, un partit del qual saben que poden pescar votants: Lleida, Sabadell, Cornellà de Llobregat, Tarragona i, per descomptat, també Barcelona.

Podem no serà l’única formació que s’abocarà en la campanya de Catalunya Sí que es Pot. També el líder d’IU, Alberto Garzón, serà un dels puntals de Rabell. A hores d’ara estan previstos dos actes amb ell al Prat de Llobregat i Montcada i Reixac. De fet, la confluència d’esquerres catalana podria ser un intent de ciment d’argamassa perquè la suma es repeteixi a les eleccions generals. Garzón ja ha dit que està disposat fins i tot a renunciar a ser candidat a les eleccions generals si això serveix perquè els dos partits signin un pacte per concórrer plegats als comicis. IU va reiterar ahir que està immersa a intentar teixir una candidatura unitària, però va negar que s’estigui negociant un repartiment de llocs a les llistes.

PP i CDC, el “mateix ordre social”

“La candidatura que encapçala Rabell ha entès que volem recuperar la sobirania, la independència del poble davant la troica i els mercats”, va etzibar Garzón ahir en un acte de Catalunya Sí que es Pot a Montornès. Va afegir que cal posar la mirada més enllà del 27-S i tenir en compte que “està en joc un projecte constituent dirigit per l’oligarquia” catalana, espanyola i europea. “PP i CDC comparteixen un mateix ordre social”, va sentenciar.

A Catalunya, si més no, tenen dues setmanes llargues per experimentar la convivència, malgrat que a hores d’ara no hi ha previst cap acte en el qual coincideixin Iglesias i Garzón. L’objectiu de la campanya serà, sobretot, “pentinar el territori” per seduir votants que es mouen en el terreny de la “indecisió”. I és que, per primer cop, gràcies a la confluència, ICV-EUiA veu la possibilitat de fer una campanya que arribi a tot Catalunya, un objectiu que amb els recursos humans que tenia en solitari no podia assumir. “Anem a picar pedra i a mobilitzar per reactivar la Catalunya social. Trepitjarem tot el territori”, va proclamar Rabell. Seguint l’esquema d’èxit de Barcelona en Comú per a les municipals, faran una campanya en xarxa. Rabell farà un circuit amb els “aliats de l’Estat” i Europa mentre que la seva número dos, Gemma Lienas, anirà amb els representants dels partits que formen part de la confluència, com ara Joan Coscubiela (ICV), Joan Josep Nuet (EUiA) i Albano Dante Fachin (Podem). A banda, els candidats territorials faran també actes de proximitat.

El cost de la campanya és de 450.000 euros, que s’obtindran a través de microcrèdits de ciutadans -per aquesta via ja tenen 60.000 euros- que seran retornats. Un 11% menys del que va gastar ICV-EUiA el 2012.

Més continguts de