Política 15/05/2015

Parlar per no dir res!

La hipercampanya despulla i ajuda a identificar els candidats que amaguen les seves febleses darrere de frases buides d'esperit. Ho disfressen amb el màrqueting del Photoshop, però ja els tenim calats

i
Aleix Cuberes
2 min

Barcelona"Volem una ciutat que combati les desigualtats i al mateix temps tingui èxit i prosperitat", aquesta frase pronunciada per un candidat real és un bon exemple de lloc comú. És una frase buida, sense contingut –no tens res millor a oferir?–, ni ànima –renuncies a la persuasió, a la pedagogia i al coratge?–, pensada per quedar bé i els teus aplaudeixin –altre cop l'aparença?!–, i que pot ser intercanviable i atribuïda a qualsevol de la resta de candidats i adversaris de tot l'arc ideològic.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Malauradament, no es tracta de cap cas aïllat. El primer ministre Rajoy és un dels socis d'honor d'aquest club exclusiu. Però no és l'únic:

Àngel Ros, alcalde de Lleida / ARA

Aquest no és l'eslògan d'un candidat qualsevol, novell, amb pocs recursos i poca trajectòria. Quin és el missatge de fons per a les persones? És que –llistes de candidats fantasmes a banda– hi ha algun candidat que no estigui amb la seva ciutat? Quin és el valor afegit d'aquests candidats respecte de la resta? Què els diferencia dels altres candidats?

Actituds com aquestes són una crida a la indiferència grisa, que no reforça cap element dels candidats, que no ens diuen què estimen o què els fa posar la pell de gallina, i menys encara quin projecte somien per a les respectives ciutats, el present i les futures generacions.

Es tracta de sortir a jugar el partit amb actitud de perdedors, renunciant al coratge, a la creativitat i la intel·ligència. Són candidats apassionals, acarismàtics, emocionalment nuls i quan somriuen se'ls nota que ho fan forçats i de manera no sincera. Em nego a creure que darrere d'aquests candidats no hi ha talent, idees valentes i equips. En canvi, sí que hi ha algú dels aparells de partit que tanca aquestes aixetes creatives i tracta les persones amb poc respecte i altesa de mires.

El club exclusiu de candidats que no diuen res és cada cop més nombrós. La seva missió és la indiferència, i en lloc de donar-nos arguments perquè els votem, ens volen convèncer que no ho fem. Hem d'agrair-los la claredat. La hipercampanya despulla i ajuda a identificar aquests candidats que amaguen les seves febleses darrere frases buides d'esperit i ànima, sense cor. Això sí, ho disfressen amb el màrqueting de Photoshop, de mentida. Però ja els tenim calats!

stats