Política 04/12/2015

Rivera espera recollir el vot de la “indignació raonable”

Les presses porten C’s a encetar la campanya abans d’hora

Mariona Ferrer I Fornells
3 min
Albert Rivera va posar ahir els peus per primer cop a l’hemicicle del Congrés com a candidat a la Moncloa sota una allau de fans.

MadridDes de la fundació de Ciutadans que Albert Rivera ha tingut un somni: Madrid. El 2008 va provar sort, per primer cop es van presentar a les generals i van obtenir un resultat ínfim: 45.750 vots, un 0,18% del total. Ara vol creure’s que el seu somni està a tocar. La voluntat de determinats sectors de contrarestar l’auge de Podem, els escàndols de corrupció dins del PP, i un PSOE desubicat han convertit C’s en una marea taronja que mobilitza a cada acte, sobretot, joves armats amb un mòbil per fer-se selfies amb un Albert Rivera que mou masses a Madrid i que espera omplir els palaus de congressos de Saragossa, Màlaga, València i Tarragona. El repte a la capital espanyola no és menor: omplir el palau d’esports de Vistalegre, símbol del PSOE en els seus millors temps i del qual Podem va apoderar-se l’any passat durant la seva primera gran assemblea. I el punt culminant: tancar campanya a la plaça Espanya de Madrid, reivindicant-se com a president d’origen català.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Rivera almenys ja sap que probablement podrà fer dringar les claus de la Moncloa. Que tant PP com PSOE se’l rifaran per pactar-hi davant d’un Pablo Iglesias en hores baixes. Però vol anar més enllà. “Estic convençut que el 20-D donarem la sorpresa”, va assegurar ahir des de l’hotel Eurobuilding, quarter general de C’s a Madrid. Les presses per la cursa electoral, però, li van jugar una mala passada i Rivera va donar el tret de sortida a la campanya cinc minuts abans d’hora. Abans de la mitjanit. Es va presentar com una plataforma civil que, amb “orgull”, va néixer a Barcelona fa deu anys i que ara fa el salt a l’Estat per garantir una Espanya unida i catalitzar “el vot d’indignació raonable”.

Després de les grans ciutats, el segon objectiu en campanya és fer un forat a les circumscripcions més petites. L’equip de Rivera ha comprovat, i el CIS ho ha constatat, que allà on dóna suport al Partit Popular podria acabar traient més vots. Tant Castella i Lleó com Castella-La Manxa li donen la benvinguda i podria treure un escó al PP en una demarcació tan simbòlica com Àvila, amb només tres diputats.

El mateix hotel que Suárez

Rivera ha convertit el complex de l’Eurobuiliding en el seu quarter d’operacions a Madrid. L’elecció és més que simbòlica: era el lloc de trobada per a la UCD d’Adolfo Suárez. Situat a prop de la plaça Cuzco, en ple centre financer de Madrid, es tracta d’una de les zones benestants de la ciutat. Va haver de desplaçar-se poc metres dimecres per presentar Inés Arrimadas al mític Club Siglo XXI, espai de trobada durant la Transició i avui lloc de reunió de l’elit madrilenya, situat en un dels locals subterranis de l’Eurobuilding. També hi era dimarts, quan l’alcaldessa de Barcelona, va reclamar des de Madrid un referèndum a Catalunya “com més aviat millor”, però no va acostar-se a saludar Colau.

Ciutadans, a diferència de Podem, té un pressupost més que sobrat per a la campanya: 4 milions d’euros a través d’un crèdit al Banco Popular. Als seus actes desenes de tècnics estan a punt per resoldre qualsevol problema tècnic, tot és un engranatge que funciona amb eficàcia. Tant a toc de rellotge que aquesta mitjanit han avançat el rellotge. Rivera es quedava curt de paraules, nerviós d’encetar una campanya “decisiva”, i corria la cortina del seu cartell a les 23.55 h. Lluny de limitar-se a substituir UPyD, les enquestes pronostiquen un ampli resultat a C’s.

stats