Escalfant motors pel 'sí': totes les campanyes a favor del referèndum per la independència

Diversos actors polítics han començat ja a captar adeptes per a una votació que, malgrat tot, encara no té data

Quan falten unes 24 hores perquè comenci la cimera del referèndum, que reunirà agents polítics, socials i econòmics del país compromesos amb el dret a decidir i la convocatòria d'un referèndum sobre la independència de Catalunya, ja hi ha diversos partits que han començat la seva pròpia campanya a favor del 'sí'. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va anunciar que el referèndum se celebrarà, com a molt tard, la segona quinzena de setembre.

CUP

L'objectiu doble de "fer i guanyar" el referèndum

L'últim partit d'anunciar la seva campanya ha estat, justament aquest dijous, la CUP. Els anticapitalistes la començaran oficialment al febrer, però un dia abans de reunir-se amb els altres actors polítics i socials han volgut escalfar motors i presentar la imatge "senzilla i transversal" de la seva campanya. Segons han explicat a través d'un comunicat, els cupaires juguen "amb els colors de les lluites dels moviments socials". 

El portaveu del secretariat de la CUP, Quim Arrufat, ha explicat que l'objectiu és "mobilitzar la població" a favor del 'sí' i també "assegurar" la celebració de la votació. La meta, doncs, és doble: "Fer-lo i guanyar-lo".

Així, l'equip de campanya inclou experts de la CUP en diferents àmbits i tenen plantejat desenvolupar-la a través dels mitjans de comunicació i també d'un "treball intens al carrer" conjuntament amb moviments socials, organitzacions i agents polítics.

Demòcrates

Una campanya al carrer i a les xarxes

Demòcrates van ser els primers a presentar la campanya pel 'sí', que compta amb la participació de periodistes com Bernat Dedéu, Enric Vila o Jordi Graupera, l'economista Elisenda Paluzie, el dirigent de Solidaritat Uriel Bertran i la portaveu de la Internacional Commission of European Citizens, Anna Arqué. 

La campanya que ha dissenyat Demòcrates està dividida en tres eixos: presència al carrer, implicació de la societat civil per intentar convèncer els contraris a la independència i molta activitat a les xarxes socials. De fet, aquesta tercera pota serà una de les claus de la campanya, ja que s'ha preparat una estratègia basada en actes sectorials a través de vídeos i debats a les xarxes, a més d'un "porta per porta virtual" destinat a convèncer prop de 60.000 persones que s'ha detectat que han mostrat dubtes sobre la independència.

Amb tot, el portaveu de Demòcrates i diputat de Junts pel Sí Antoni Castellà va afirmar que no és la campanya d'un partit sinó que vol ser "una campanya que acompanya els partits". Per això, va convidar tots els partits a sumar-s'hi.