Política 23/01/2015

El govern espanyol augmenta un 19% la despesa en publicitat en any electoral

El pressupost en comunicació institucional per a aquest 2015 és de 48,9 milions

Europa Press
2 min

Madrid[Vídeo de la campanya del 12-O del 2012 en què es feia una crida a la unitat amb un mapa d'Espanya i imatges de tancs]

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres el pla de publicitat i comunicació de l'administració general de l'Estat per al 2015, que preveu un augment de la despesa en aquesta matèria d'un 19 per cent, fins als 48,9 milions d'euros. Si es té en compte la inversió en publicitat comercial, la suma arriba als 169.400.000 d'euros, 22,4 milions més que el planificat el 2014. A més, l'executiu central destinarà 120.500.000 d'euros, 26,5 milions menys que l'any anterior, a finançar 53 campanyes comercials d'organismes públics.

En total, el govern espanyol té previst realitzar 75 campanyes institucionals, tres més que les recollides en el pla de l'any anterior, que seran desenvolupades pels ministeris, organismes i entitats públiques, amb especificació d'objectius de cada campanya, cost previsible, període d'execució, eines de comunicació a utilitzar, difusió i públics als quals s'adrecen, idioma, avaluació i accessibilitat de les mateixes.

Un 90 per cent de la inversió institucional es destina a campanyes de promoció en matèria de drets i deures dels ciutadans (servei exterior, forces armades; fiscalitat; eleccions generals, locals i autonòmiques; ocupació; violència de gènere; protecció a la infància, no discriminació entre adolescents i les persones amb malalties mentals; conciliació familiar i coresponsabilitat).

Dins d'aquest percentatge també s'inclou la promoció d'hàbits saludables i segurs per a la ciutadania i el medi ambient (seguretat viària, salut en l'esport, eficiència energètica, alimentació i informació alimentària, protecció i conservació de la natura, consum responsable d'aigua , salut i hàbits de vida saludables) i al suport a les noves tecnologies (serveis públics electrònics i digitals, dividend i economia digital, i dominis).

Les campanyes institucionals dels ministeris d'Interior, Indústria, Energia i Turisme; Hisenda i Administracions Públiques i Sanitat, Serveis Socials i Igualtat representen el 77% del total del pressupost.

Pel que fa al nombre de campanyes, els ministeris d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient; Sanitat, Serveis Socials i Igualtat; Indústria, Energia i Turisme, i Educació, Cultura i Esport sumen 54 de les 75 campanyes institucionals. El ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient és el que té previst realitzar un major nombre de campanyes, un total de 24. El ministeri de l'Interior és el que realitza el major esforç inversor, 12,1 milions d'euros.

Quatre campanyes per valor de més de 3 milions

Quatre campanyes institucionals superen els tres milions d'euros, la de Seguretat Viària de la Direcció General de Trànsit; la de l'Agència Tributària; la d'Eficiència Energètica de l'IDAE i la de Sensibilització en Matèria de Violència contra la Dona del ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.

Les campanyes es difondran majoritàriament a internet, ràdio, premsa escrita, televisió, revistes i suports exteriors, per aquest ordre. El Pla 2015 inclou, a més, un llistat de campanyes comercials, amb informació dels organismes que les promouen i cost de les mateixes.

stats