Política 07/09/2017

El Govern declara desert un concurs de publicitat institucional després que totes les empreses HI renunciessin

Es va adjudicar a dues companyies però ho van declinar

Europa Press
2 min

BarcelonaEl Govern ha declarat desert aquest dijous un concurs d'adjudicació urgent d'inserció de publicitat institucional per "potenciar el civisme" entre la ciutadania fins a un dia abans del referèndum de l'1 d'octubre. El contracte de la campanya, al qual ha tingut accés Europa Press, el rubrica el departament de Presidència a través de la Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana, i es va publicar dilluns "amb caràcter d'urgència".

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

L'empresa que guanyés el concurs tenia l'encàrrec d'assumir una campanya de publicitat institucional durant 27 dies -del dimarts 5 al dissabte 30 de setembre-, però cap companyia s'ha avingut a fer-ho.

Segons el document, el Govern "va convidar" a concursar quatre grans empreses que ja tenia identificades prèviament perquè van concórrer el 2015 en un altre concurs d'adjudicació per a l''Acord marc de serveis de gestió i inserció de publicitat institucional en mitjans de comunicació'. Concretament, la Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana va contactar "amb caràcter d'urgència" amb les companyies Carat, Focus Media, Arena Media Communications i Havas Media.

De les quatre, només es van valorar les ofertes que van fer Carat i Focus Media, perquè Arena va presentar un escrit de renúncia a la licitació i la de Havas Media no es va arribar a valorar per "manca del requisit formal de signatura dels seus representants", segons especifica el contracte de licitació.

El Govern va adjudicar dilluns la campanya de publicitat institucional a Carat perquè va ser la que va fer l'oferta més econòmica -2,7 milions d'euros-, però aquesta empresa va comunicar el mateix dia la seva renúncia mitjançant un correu electrònic.

En no quedar cap altra empresa licitadora, el Govern va procedir a adjudicar el contracte a Focus Media, per un import total de 2,8 milions d'euros, però l'empresa també ha renunciat al contracte: "A causa de la renúncia del segon adjudicatari, s'ha declarat deserta la contractació", segons s'ha fet públic aquest dijous.

El contracte no fa referència explícita en cap moment al referèndum convocat per a l'1 d'octubre i es limita a descriure que l'objectiu de la campanya institucional és "potenciar el civisme". Dilluns va començar a emetre's un anunci en el qual s'animava els catalans a exercir el seu "dret a decidir", i dimarts el portaveu del Govern, Jordi Turull, va assegurar que es no era per promoure el referèndum, sinó els "valors cívics".

Disponibilitat pressupostària

El contracte defensa que al Govern li hauria agradat contractar la campanya institucional de promoció del civisme per poder fer la difusió "durant el període estival, però no ha sigut possible tramitar-la fins ara per motius de disponibilitat pressupostària", i afegeix que a principis de setembre ja el necessitava amb urgència.

"La urgència permet disposar d'un termini d'execució contractual immediat perquè una tramitació ordinària suposaria un inici de les insercions més enllà del període previst", argumenta el Govern en el contracte per justificar la pressa amb la qual s'ha procedit a la contractació.

stats