FÓRMULA 1
Esports 06/09/2015

El GP d'Itàlia de Fórmula 1, en 5 moments clau

El triomf de Hamilton, en suspens a causa de la investigació de la FIA per la pressió dels pneumàtics dels dos Mercedes

Nuria García
3 min
Lewis Hamilton creua la meta a Monza com a guanyador del GP d'Itàlia / OLIVIER MORIN / AFP

BarcelonaLewis Hamilton ha estat el guanyador del GP d'Itàlia de Fórmula 1. El triomf del pilot britànic, però, està en suspens a causa d'una investigació dels comissaris de la FIA per la pressió dels pneumàtics dels dos Mercedes. Al podi l'han acompanyat Sebastian Vettel i Felipe Massa. Nico Rosberg s'ha hagut de retirar quan el seu motor hagi dit prou. Aquests són els 5 moments clau del GP d'Itàlia d'aquest diumenge:

  1. El triomf de Hamilton, provisionalQuedaven cinc voltes per al final quan a Hamilton, per ràdio, el seu equip li deia: "Necessitem que augmentis el ritme, que hi hagi uns 25 segons d'avantatge respecte de Vettel [el segon classificat]. No ens preguntis per què". El pilot feia cas del seu equip i, unes voltes més tard, tornava a comunicar-s'hi: "Digueu-me què he de fer, no entenc res", però des del mur li contestaven: "Lewis, ho estàs fent molt bé". El pilot de Mercedes ha aconseguit acabar la cursa a 25.042 segons de Vettel, complint fil per randa el que el seu equip li havia ordenat. Quan s'ha acabat la cursa s'ha sabut que l'equip Mercedes estava sent investigat pels comissaris de la FIA perquè la pressió dels pneumàtics dels cotxes de Rosberg i de Hamilton no era l'adequada en el moment de la sortida. Els dos pilots han anat a declarar davant dels comissaris, que hauran de prendre una decisió sobre si els sancionen o no.
  2. Räikkönen es queda aturat a la sortidaJust després que s'hagin apagat els semàfors vermells, Kimi Räikkönen, que sortia segon, s'ha quedat clavat. El pilot finlandès finalment ha pogut arrencar, però ha quedat molt endarrerit i la majoria dels pilots l'han hagut d'esquivar. Räikkönen ha anat escalant posicions i ha acabat cinquè. Després de la classificació de dissabte, Ferrari esperava aconseguir una bona posició davant dels 'tifosi' i, finalment, en comptes de Räikkönen, ha estat Vettel qui s'ha enfilat al podi.
  3. La mala sort de RosbergNico Rosberg no ha fet una bona sortida i ha caigut fins a la sisena posició. L'alemany ha patit per escalar posicions i no ha pogut superar els Williams de Felipe Massa i de Valtteri Bottas a la pista. Tot i això, Rosberg ha estat el primer dels pilots capdavanters que ha entrat a boxes i això li ha permès superar els dos Williams –que han entrat més tard– amb aquesta maniobra. Tot i això, quan Rosberg intentava retallar distàncies amb Vettel amb la intenció d'aconseguir un nou doblet per a Mercedes, el seu motor ha dit prou. L'alemany, a diferència de Hamilton, duia un motor antic que ja acumulava sis curses (el nou els va donar problemes i van decidir canviar-lo per l'anterior). I quan només faltaven dues voltes, el fum blanc de la part posterior del seu Mercedes l'ha fet aturar-se i posar el peu a terra abans d'hora.
  4. Lotus: dos abandonaments abans de dues voltesA Lotus han oblidat ràpidament el podi de Romain Grosjean a Bèlgica. Quinze dies més tard, els dos pilots de l'escuderia han hagut d'abandonar abans de completar la segona volta de la cursa. El primer ha estat Grosjean i uns revolts més tard, Pastor Maldonado entrava a boxs després de xocar contra un altre monoplaça i també s'havia de retirar. L'escuderia d'Enstone, que fins a l'últim moment no sabia si podria participar en el GP d'Itàlia a causa dels problemes econòmics, ha acabat la cursa de la pitjor manera possible.
  5. La retirada d'AlonsoFernando Alonso no ha pogut acabar el GP d'Itàlia. El pilot asturià s'ha retirat quan faltaven sis voltes per al final per decisió pròpia. "M'he quedat sense potència al motor i he decidit aturar-me per evitar danys majors. He perdut potència i estava fora dels punts", ha explicat. Alonso espera que de cara al proper Gran Premi, el de Singapur, el seu McLaren pugui ser més competitiu: "Tant de bo puguem ser més competitius en les properes curses. Sempre dic el mateix, que aquest any toca patir per intentar millorar l'any vinent".
stats