Publicitat
Publicitat

Nous ajuts per pagar l’IBI de les llars amb les rendes més baixes

Fins a 20.000 llars barcelonines es podran adherir a aquestes subvencions, que permetran descomptar la meitat del rebut de l’IBI fins a un màxim de 175 euros mensuals

Seguint la premissa d’una “política fiscal més redistributiva i equitativa”, que es va marcar com a objectiu a l’inici d’aquest mandat, l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquesta setmana passada un dels seus plats forts en aquesta línia: els ajuts del 50% del rebut de l’Impost de Béns i Immobles (IBI). Els ajuts, amb un pressupost total de 3,5milions d’euros, estan pensats per ajudar aquelles llars amb les rendes més baixes que siguin propietàries o llogateres -si en el rebut del lloguer se’ls repercuteix la quota d’IBI-. La subvenció permet descomptar la meitat de l’impost, amb un màxim d’ajut de 175 euros mensuals.

Des del Govern municipal es preveu que unes 20.000 llars puguin rebre els ajuts. Segons el primer tinent d’Alcaldia i responsable d’Economia, Treball i Planificació Estratègica, Gerardo Pisarello, els ajuts han de permetre “arribar a nous col·lectius que no es podien beneficiar fins a aquest any de les exempcions fiscals, establertes per la llei”. Així doncs, a les ajudes actuals a les famílies nombroses, famílies monoparentals o persones viudes, entre d’altres, s’hi afegeixen ara famílies amb rendes mínimes per poder afrontar la despesa de l’IBI.

Modificació dels pressupostos

“Gràcies a apujar l’IBI a les persones més riques, ara les famílies amb menys recursos se’n poden beneficiar”, ha explicat Pisarello. I és que la modificació dels pressupostos del 2016 que va fer l’Ajuntament, en què s’ha augmentat un 2% l’IBI a les llars amb les rendes més altes, ha permès que ara es pugui assumir la despesa d’aquests ajuts per part de l’Ajuntament. “Estem fent una política fiscal redistributiva: bonificar qui menys té; i que qui més té, pagui més”, ha remarcat el primer tinent d’Alcaldia.

El termini per a les sol·licituds per rebre l’ajut va començar la setmana passada, i s’allargarà fins al divendres 4 de novembre. Per presentar-les tan sols cal anar a qualsevol de les Oficines d’Atenció al Ciutadà de Barcelona o fer-ho online a través de la pàgina web barcelona.cat/ajutsIBI.

A banda dels ajuts a l’IBI per a famílies, també es destinaran subvencions per pagar l’IBI a diferents col·lectius que afavoreixin l’activitat econòmica de la ciutat, com les empreses que generin llocs de treball estables, comerços emblemàtics, establiments privats que exhibeixin o promoguin la cultura o empreses que traspassin el negoci.

BARCELONA ES CONVERTEIX EN "ZONA ZERO IMPOSTOS" PER ALS NOUS AUTÒNOMS

Ser autònom mai no ha estat fàcil, però, des de l’arribada de la crisi econòmica, arrencar o consolidar un negoci propi s’ha convertit en un repte veritablement complicat. Per això, l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb Barcelona Activa, ha creat un programa per ajudar als nous autònoms a poder començar el seu negoci i que a la llarga promogui l’activitat econòmica a la ciutat. Es tracta del programa Barcelona, zona zero impostos per a nous autònoms, un paquet d’ajuts amb un pressupost de 2 milions d’euros que pretén dotar de totes les facilitats fiscals possibles als treballadors i treballadores que hagin començat una nova activitat econòmica a partir de l’1 de gener del 2015. El programa també inclou ajuts a nous socis i sòcies que s’hagin adherit recentment en cooperatives de treball associat.

En la presentació del paquet d’ajuts, el tinent d’Alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha remarcat la importància dels autònoms i els socis de cooperatives en l’activitat econòmica i creativa de la ciutat: “Els autònoms d’avui poden ser les empreses de demà; són petites llavors que, si les cuidem i ajudem, poden arribar a ser empreses que també generin llocs de treball”.

El programa dota d’un ajut econòmic d’un màxim de 3.600 euros per persona -que s’amplia a 4.000 euros en el cas dels joves de fins a 30 anys i la gent a partir de 40-, que permet cobrir el pagament de diverses despeses fixes del primer any d’activitat: les quotes de la Seguretat Social, els tributs relacionats amb l’establiment (taxa de serveis urbanístics per obtenir llicències, taxa d’ocupació de terrasses, taxa de gual...), les despeses de gestoria i assessorament, i el cost d’arrendament de locals o despatxos.

Les subvencions s’atorgaran seguint l’ordre de presentació de la sol·licitud i es poden demanar fins al 30 de novembre d’aquest any. Per fer-ho, cal que s’adrecin a l’Oficina d’Atenció a les Empreses -concertant cita prèvia- o entrar al web de tràmits de l’Ajuntament. Tota la informació referida al programa i sobre les condicions per demanar adherir-s’hi es poden trobar al portal barcelona.cat/llançat.

PER DEMANAR ELS AJUTS

PER A L’IBI:

Qui? Persones amb pocs recursos econòmics

On? A les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) o a través de la web  barcelona.cat/ajutsIBI

Fins quan? Fins al 4 de novembre

Què permet? Descomptar el 50% de l’IBI (fins a 175 euros)

PER ALS AUTÒNOMS:

Qui? Persones que hagin iniciat una activitat econòmica a partir de l’1 de gener del 2015

On? A l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE) o a través de la pàgina web  barcelona.cat/tramits

Fins quan? Fins al 30 de novembre

Què permet? Descomptar les despeses del primer any d’activitat (fins a 3.600 euros)

Informació de la ciutat realitzada amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT