JAZZ
Cultura 26/11/2013

Avishai Cohen i la banda sonora de les seves arrels

Olga àbalos
1 min

El contrabaixista i compositor d'Israel Avishai Cohen tornava a Barcelona davant d'un públic que el va rebre amb entusiasme i el cartell de sold out . Presentava el projecte Avishai Cohen with strings , en què ha aprofundit en la recerca dels vasos comunicants entre el jazz, la música clàssica i el folklore mediterrani. El resultat ha estat el disc Almah , que en directe es completa amb altres peces d'origen popular del seu repertori rearranjades per ell mateix per a un quartet de cordes i l'oboista Yoram Lachish.

El concert va començar amb l'evocativa Hayo hayta , recuperada del disc Seven seas (2010), en què Cohen va deixar tot el protagonisme a les cordes i l'oboè durant cinc minuts com si volgués demostrar que, a banda de comunicar a través del contrabaix i la veu, en aquest espectacle també ho fa a través dels arranjaments de melodies i ritmes amalgamats d'influència hebrea i àrab, com si fos un home orquestra. El repertori va continuar amb temes de caràcter folklòric com Puncha puncha , Linda de corazón , Morenika -que va conèixer gràcies a la seva mare, d'arrels sefardites- i On a black horse , entre d'altres. En els bisos va trencar la narrativitat aconseguida regalant-se un bany de masses amb intervencions en solitari al piano i al contrabaix, i el hit Remembering per petició popular. Va recuperar en part el fil en el segon bis amb la inèdita i festiva Shumakak amb tota la banda a l'escenari.

stats