Economia 27/10/2013

Barcelona és una festa per als russos rics

i
Cristian Segura
3 min

BarcelonaEl club Duvet és al carrer Còrsega de Barcelona, a tocar de la seu de CiU i d'un sex shop . Duvet abans es deia Imperator, mítica sala de ball freqüentada per homes i dones de cinquanta anys en amunt. Duvet va ser dijous l'escenari d'una festa del bo i més ric de la societat russa establerta a Catalunya. Trobada selecta per a 500 persones, amb una majoria de dones de bandera, cotxes de luxe i empresaris esperonats per les oportunitats de negoci i la interactuació social.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La festa era oficialment un business cocktail , tot i que semblava el privat d'una discoteca eivissenca. La raó de la trobada era presentar la primera revista mensual per a la comunitat russa, Top Russ , editada per l'empresari Miki Tetras, establert a Barcelona des de fa dues dècades, però del qual se sap ben poca cosa. La festa estava coorganitzada per Barcelona Meeting Point, que ha fixat el creixent mercat rus com una de les seves prioritats.

Miki Tetras vol crear també una ràdio i una televisió per a la comunitat russa a Espanya, i expandir la revista a d'altres països del Mediterrani europeu. M'ho explica Isabel Juncosa, editora de bellesa de Top Russ . Juncosa apunta que l'objectiu de la revista és organitzar esdeveniments com aquest que donin a conèixer els expatriats russos, com passa a Londres i a Nova York. Aquest cap de setmana també s'ha celebrat una doble festa per a la comunitat russa al club Catwalk.

Juncosa comenta que només Catalunya té 600.000 visitants russos -segons l'Idescat, el 2012 hi havia 17.565 russos residents a Catalunya-. Juncosa em presenta Miquel Esteve, comissionat d'Immigració de l'Ajuntament de Barcelona. L'Ajuntament dóna suport a actes com aquest business cocktail perquè ajuda els russos a integrar-se a la societat barcelonina, en aquest cas, a integrar les elits russes amb els grups empresarials locals, explica.

A part de la Barcelona russa més guapa i lluent, pel business cocktail hi passen representants d'empreses. Tots s'aturen al photo call per retratar-se amb la directora general de Top Russ , Aksana Niamkovitx, i amb els logos de les empreses col·laboradores: Porsche, el vodka Beluga i els vins de Torres. Arriba un autocar amb empleades de la marca espanyola de moda Loewe. Una és l'Anastasia. Fa quatre anys que treballa per a Loewe a Barcelona. M'informa que la seva botiga del passeig de Gràcia rep bastants més clients russos que els establiments que Loewe té a Madrid.

Entre degustacions de productes selectes, Juan González i Marina Khimxenko esperen asseguts en una de les taules del club. Són directius de Credit Services, una firma que negocia finançament per a empreses, sobretot immobiliàries. González apunta que els russos estan aportant més i més capital per a societats espanyoles, i que són més fàcils a l'hora de tractar que els xinesos: "Russos i xinesos són igual d'actius, però els xinesos són més complicats, no es troben còmodes fora del seu àmbit cultural".

Clara Batallé i el doctor Oriol Vernetta m'atenen després de la sessió de fotos amb Niamkovitx. Batallé és cap del departament de clients internacionals de la Clínica Diagonal. Vernetta és cirurgià plàstic. En els cinc mesos que funciona el departament internacional, la clínica ha atès 100 pacients estrangers, 40 dels quals russos. Vernetta em detalla que atendre un acte com aquest serveix per donar a conèixer els serveis de la clínica a través de la revista o d'altres institucions. Batallé, àvida de conèixer empresaris i relacions públiques, afegeix amb humor, i mentre es retoca el maquillatge, que també poden captar clientes directament, "quan portin un parell de copes".

stats