TRANSPORTS
Economia 04/02/2015

Qatar Airways referma la seva aposta per l'aeroport del Prat

El conseller delegat de la companyia qatariana supedita qualsevol creixement a Barcelona a una entesa prèvia amb Iberia i no creu que un canvi polític a Catalunya pugui afectar els plans de futur de l'aerolínia

Albert Llimós
2 min
Baker Faus.jpg

Doha (enviat especial)Qatar Airways vol seguir creixent a Barcelona, sempre que el pla estratègic de la companyia no perjudiqui els interessos d'Iberia. Aquest 16 de febrer, l'aerolínia del Pròxim Orient ampliarà l'oferta des de Barcelona, amb quatre vols més que uniran el Prat amb Doha, fins a un total de 14 setmanals. "Volem créixer a Barcelona, però sempre de la mà d'Iberia. No farem res a Espanya que els perjudiqui, som un dels propietaris de la companyia", ha explicat en una reunió amb periodistes espanyols el conseller delegat de Qatar Airways, Akbar Al Baker. La setmana passada, la companyia qatariana es va convertir en el màxim accionista d'IAG (International Airlines Group), al qual pertanyen Britsh Airways, Iberia i Vueling, amb una participació del 9,99%. Al Baker ha xifrat aquesta operació en 1.300 milions d'euros i ha assegurat que l'entrada a IAG permetrà establir noves aliances amb les companyies establertes a Madrid i Barcelona. Un dels propers passos seria firmar un acord de codi compartit amb Iberia, tot i que aquest nou estadi estaria supeditat a una entesa prèvia amb la companyia espanyola.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El conseller delegat de Qatar Airways ha dit que l'aterratge de la seva companyia a IAG serà per molts anys. "El meu país no inverteix a curt termini, sempre a llarg termini", ha explicat Al Baker, que ha remarcat que la intenció de la seva empresa és ampliar "en un futur" el percentatge sobre IAG, i que estaria "encantat" d'entrar a formar part del consell d'administració si l'hi proposen, un fet que de moment no s'ha donat.

Sobre la taula d'Al Baker, la situació institucional del Barça, del qual Qatar Airways n'és màxim patrocinador, i la situació política a Catalunya. Un futur canvi a l'estat espanyol no preocupa els qatarians. El missatge ha estat el mateix en tots dos casos: "Som una aerolínia, no estem involucrats en temes polítics, el nostre negoci és portar passatgers. Espanya és un gran país, molta gent hi vol anar i nosaltres els portem". De fet, des de l'abril del 2014 fins al març del 2015, la companyia preveu donar servei a 25 milions de passatgers, una xifra que converteix Qatar Airways en "rendible".

D'altra banda, Al Baker ha admès que va estar interessat a adquirir Spanair, però no té cap constància que hagi d'acudir a Barcelona per declarar en la comissió d'investigació del Parlament català sobre la fallida de l'aerolínia.

El vicepresident econòmic del Barça, Javier Faus, acompanyat dels jugadors Neymar i Gerard Piqué, han estat al costat d'Al Baker en la presentació del nou anunci publicitari de la companyia: "Les vacances del Barça". L'acte s'ha celebrat a Doha, ciutat on té el seu 'hub' l'aerolínia, al nou aeroport de Hamad.

stats