Economia 11/12/2014

Tous ho intenta per tercer cop a la Xina

L'empresa manresana va marxar del país el 2004 i va encetar un projecte fallit de retorn el 2012

Dani Sánchez Ugart
2 min
Juliana Cheng (Parkson) i Alba Tous, presidenta de Tous. TOUS

BarcelonaLa firma de joieria Tous tornarà a intentar desembarcar a la Xina, després de dues experiències fallides al gegant asiàtic. La companyia manresana de joieria ha tancat un acord amb Parkson, un operador de grans magatzems amb una forta presència al país, que li permetrà obrir els seus primers punts de venda l’any que ve. I no seran només córners als centres comercials, sinó també botigues a peu de carrer, segons va informar ahir la companyia catalana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El primer fracàs de Tous a la Xina va ser al 2004, quan els problemes amb el seu soci local van provocar la sortida del país, on va estar present quatre anys amb una dotzena de botigues. Posteriorment, el 2012, la firma, que es posiciona al segment del luxe accessible, va tornar-ho a intentar, i l’aleshores president de l’empresa, Salvador Tous, va arribar a anunciar l’obertura d’una vintena de botigues en un any. Aquelles intencions tampoc es van acabar de materialitzar, i la Xina va seguir esquivant l’osset bagenc.

“La Xina és un mercat molt complicat per les seves característiques i per la seva dimensió, i estàvem buscant el soci adequat”, va declarar la presidenta de Tous, Alba Tous, en un comunicat. L’empresa confia haver-lo trobat en Parkson, que és una de les principals cadenes de grans magatzems al país, i que opera a d’altres com Malàisia, Singapur o Indonèsia, fet que podria suposar una porta d’entrada a nous mercats per a la firma de joieria. El desembarcament de Tous a la Xina es produirà “a poc a poc per fer bé les coses bé i consolidar la marca al país”, segons Tous, en un intent de la companyia d’evitar els errors del passat.

Una empresa internacional

A l’Àsia, Tous ja té botigues a Corea del Sud, Hong Kong i Tòquio, i el 52% de les seves vendes, que el 2013 van pujar a 338 milions d’euros, van venir dels mercats estrangers. Aquest any, l’empresa tenia l’ambiciós objectiu d’obrir un centenar de botigues.

stats