Economia 10/12/2014

La cosmètica Bella Aurora conquereix Llatinoamèrica

Elena Freixa
2 min

La marca de cosmètica catalana Bella Aurora, especialitzada en cremes i productes facials per eliminar taques a la pell, s’ha passat els anys de crisi creixent per sobre del 20%. Des que els seus actuals propietaris van adquirir i rellançar Bella Aurora l’any 2000, l’empresa ha anat ampliant la seva presència al mercat espanyol -especialment en córners d’El Corte Inglés- i s’ha retrobat amb les consumidores, que la recordaven com una marca de cosmètica mítica dels anys 40 i 50. En paral·lel, l’empresa ha engegat l’expansió internacional, centrada prioritàriament a Amèrica i, més concretament, als països del centre i el sud del continent.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Després d’entrar a Mèxic fa gairebé dos anys a través d’una de les principals cadenes de farmàcies -Farmacias San Pablo- i d’arribar al mercat colombià, l’empresa catalana està a punt de començar a exportar al Perú, explica a l’ARA el director general de Bella Aurora Labs, Josep Maria Martínez. L’estratègia és sempre la mateixa: buscar aliances amb grans cadenes de perfumeria o farmàcia perquè els seus productes penetrin al nou mercat. En el cas del Perú, ho farà de la mà de la cadena de farmàcies Inca Farma, que té una xarxa de 900 establiments.

L’expansió a l’Amèrica Llatina forma part de l’estratègia immediata de la companyia catalana, i després del Perú, afegeix Martínez, aterrarà a Xile l’any que ve. Els tractaments blanquejadors del cutis i per eliminar taques són el principal atractiu per a les consumidores (la majoria són dones) d’aquests països, explica el directiu. Precisament aquest reclam de productes blanquejadors fa que l’empresa estigui estudiant també durant el 2015 començar a vendre a l’Índia, on detecta un mercat prou gran i en expansió on Bella Aurora podria trobar el seu lloc.

Pel que fa a l’entorn més pròxim, l’empresa descarta de moment intentar conquerir mercats europeus madurs i aposta per Rússia, on acaba de segellar una aliança amb una cadena de perfumeries, Cosmotheca, que és un dels principals distribuïdors del país.

Bella Aurora confia assolir unes vendes de 12,5 milions d’euros aquest any i continuar el ritme de creixement dels anys anteriors. La companyia, que té una plantilla de 140 persones, desenvolupa les fórmules dels productes a Catalunya, que després fabriquen indústries locals.

Bella Aurora va néixer el 1890 als Estats Units de la mà del laboratori Stillman com la marca amb la qual s’apropava al mercat espanyol i llatinoamericà. Gili n’era l’importador a Espanya i després va convertir-se en propietari de la marca fins que l’any 2000 ser adquirida per IMC Med Cosmetics.

stats