Economia 02/12/2014

La fàbrica catalana d’Alstom rep la primera comanda en un any i mig

Elena Freixa
2 min

La planta de fabricació de trens d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda va rebre ahir la primera comanda en l’últim any i mig, bones notícies que arriben després de la retallada de 133 empleats i altres canvis en les condicions laborals que el grup francès ha dut a terme a la fàbrica catalana. L’encàrrec consisteix en 18 combois per al metro de la ciutat mexicana de Guadalajara, un contracte que s’han adjudicat la multinacional francesa i la constructora espanyola OHL per un valor de 380 milions d’euros, segons va informar ahir Alstom en un comunicat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La fabricació dels trens no començarà fins a finals del 2015, segons van explicar a l’ARA fonts d’Alstom, després que hagin culminat els treballs d’enginyeria. Per a l’empresa francesa el valor del contracte és de 240 milions d’euros. “Es tracta d’una comanda petita, però és positiva perquè suposa un canvi respecte a la situació actual i perquè confiem que sigui la primera d’altres que estem esperant”, va dir una portaveu d’Alstom. Fonts sindicals van concretar que la planta catalana també espera rebre comandes d’altres països, en aquest cas de Llatinoamèrica, com les ampliacions dels metros de Lima i de Panamà, on Alstom opta a noves adjudicacions els pròxims mesos.

El projecte de Mèxic, com els últims que havia rebut la planta, s’inspiren en la tecnologia dels trens de la L9 del Metro de Barcelona, que van dissenyar-se i fabricar-se a Santa Perpètua. El centre d’enginyeria de Madrid s’encarregarà dels sistemes de videovigilància i control del nou projecte a Guadalajara.

Els més de 400 treballadors de la planta de Santa Perpètua de Mogoda estan afectats per un ERO de suspensió temporal de contractes pactat per a dos anys per salvar la falta de projectes. La retallada de plantilla, però, encara no ha culminat i genera tensions entre la plantilla i la direcció. Una part es va saldar amb 89 prejubilacions, però la resta havia de sortir de baixes voluntàries, que encara no s’han cobert al 100%.

stats