FÒRUM IMPULSA

El nou moviment social contra la crisi

El Fòrum Impulsa engega Compromou-te, una plataforma 'online' de participació

El Fòrum Impulsa va tancar ahir la seva quarta edició donant exemple del lema d'enguany ("La col·laboració en moviment impulsa el creixement") i va presentar el seu nou projecte batejat com a Compromou-te. Es tracta d'una plataforma online , engegada per la Fundació Príncep de Girona, Campus Party i la Fundació Teaming, contra la crisi, en què entitats i persones poden fer públics els seus compromisos per impulsar el progrés i la millora social.

"Hem de despertar una nova actitud: de compromís, però amb una acció tangible i mesurable per impulsar el progrés i transformar el futur", va explicar el president del Fòrum, Josep Lagares. Cada persona o entitat definirà el seu perfil a través de la xarxa i crearà, s'adherirà o replicarà un compromís que generi acció o transformació social. En el moviment hi tenen cabuda tot tipus de propostes i de tots els àmbits, des de l'educatiu, passant per l'econòmic fins al científic. El projecte ja va recollir ahir les primeres idees. Entre aquestes hi havia "l'aportació de deu hores al mes per ajudar els emprenedors transmetent experiència o consells", "difondre l'ús de les TIC entre les petites i mitjanes empreses", "fomentar el treball en àmbits tecnològics a persones discapacitades" o "buscar fórmules de preservar el medi ambient a través d'accions quotidianes".

El príncep d'Astúries i Girona, Felip de Borbó, va ser de nou l'encarregat de donar el tret de sortida a la segona jornada del Fòrum, que va reunir més 1.600 persones a l'Auditori de Girona. Amb un breu discurs, va instar els joves a treballar amb un esperit de col·laboració per fer realitat qualsevol projecte. "L'esperit ha d'anar acompanyat d'un ànim constructiu i d'una actitud de superació", va afirmar.

En total van passar per sobre l'escenari més de vint ponents, entre els quals hi havia la directora de creació del Cirque du Soleil, Lyn Heward; l'impulsor de la campanya Falling Whistles ("Xiulets caiguts") per fomentar la pau al Congo, Sean Carasso; el cofundador i soci de la plataforma Verkami, el català Jonàs Sala, i el president de l'organització edX, Anant Agarwal, que està canviant els fonaments de l'ensenyament amb l'oferta de cursos lliures i gratuïts a través d'internet.

La lliçó de Barbara Hendricks

Una de les conferències que més expectació va generar va ser el diàleg entre les cantants Barbara Hendricks i Elena Gadel. La soprano nord-americana va instar els joves a ser subversius amb les lleis actuals, cosa que no vol dir que vagin en contra. "S'han de qüestionar les normes perquè canvien amb el temps", va assegurar Hendricks, que actualment també col·labora amb l'Alt Comissionat pels Refugiats de les Nacions Unides.

Hendricks, que és graduada en matemàtiques i química, va afirmar que l'única manera de descobrir les potencialitats de cada persona és conèixer-se bé a un mateix. "Saber qui som i què volem fer amb la nostra vida és el principal repte", va dir.

L'encarregada d'obrir la jornada va ser la directora de creació del Cirque du Solei, Lyn Heward, que va recordar que el circ es va iniciar el 1984 al Quebec (Canadà) i actualment ja compta amb 5.000 artistes de 60 cultures, companyies fixes a Orlando i Las Vegas, entre d'altres, i una base de dades formada per més de 20.000 professionals. "Hem de tenir unes antenes creatives com els nens petits i hem de deixar-nos portar pels sentits per desenvolupar els nostres projectes", va remarcar. A part de la creativitat, va insistir que la base de l'èxit és treballar en equip. "El grup es nodreix de les idees de les diferents persones que l'integren", va afegir.

A més de les ponències, l'edició d'enguany del Fòrum també va estrenar dos formats per posar en contacte els emprenedors sèniors amb els júniors. El primer, batejat com a Close Encounters, va promoure trobades entre els ponents i els assistents. El segon, el Projectarium, era una fira on es van presentar divuit projectes, impulsats pels mateixos joves, amb l'objectiu de generar impacte i crear llocs de treball.

Més continguts de

El + vist

El + comentat