FÓRMULA 1
Esports 04/03/2012

Jaume Alguersuari: "A Red Bull fer comparacions entre Vettel i els altres ha estat un error"

Futur Vull anar a un equip que em doni un projecte de futur, que confiï en les meves habilitats i en les meves característiques Confiança Tinc esperances de tornar aquest any a la F-1

Nuria García
3 min
Jaume Alguersuari al seu domicili de Barcelona.

Jaume Alguersuari (Barcelona, 23 de març del 1990) està vivint una nova etapa de la seva vida des que Red Bull el va fer fora. El català, que no perd l'esperança de tornar aquest any a la F-1, assegura que enyora la sensació de conduir el cotxe.

Com és ara el dia a dia en la vida de Jaume Alguersuari?

Sóc a Barcelona i entreno per estar preparat, el dia de demà, per si hi ha alguna ocasió de tornar a la Fórmula 1, i faig música. És un procés nou de la meva vida, no hi estic acostumat, però l'he de portar de la millor manera possible. Mai saps quan hi pots tornar.

Fas ara alguna cosa que abans no poguessis fer?

Tinc més temps per estar amb els meus amics i la família. Estic passant per una època nova i tinc més temps per gaudir-ne. Però no és fàcil d'entendre: és el meu millor moment, tant psicològic com físic, i he de fer una aturada inesperada, però això ho portes millor sabent que tens família i amics.

És viure la vida al límit i, de sobte, aturar-se. Potser algun esportista no ho entendria.

És difícil. Des dels 13 anys que competeixo i no sé què és una vida sense curses. Ara passo per un procés diferent, perquè la F-1 està com està, perquè hi ha hagut una decisió del tot inesperada i no he tingut temps de trobar un lloc real, decent i que em doni futur a la F-1. Vull pensar que no és una retirada d'un esport d'elit als 21 anys, sinó que és una petita aturada de la qual tornaré, espero, amb més força.

Enyores la F-1?

Enyoro conduir el cotxe. Conduir un F-1 és una de les millors sensacions que hi ha, un dels millors plaers. Per als que ens agrada conduir i gaudir de la conducció al límit, et trobes amb un vehicle que té potència, que frena, que dóna seguretat, que dóna adherència, i són unes sensacions intransferibles.

Creus que han estat injustos amb tu a Red Bull?

No podem jutjar la seva decisió perquè és la seva decisió i en desconec els motius. Jo tinc la consciència tranquil·la perquè la meva feina l'he fet de la millor manera possible. Sé que no poden dubtar del tema esportiu perquè he portat un cotxe que l'han fet a Itàlia, sense experiència, i entre el meu company d'equip i jo hem acumulat 41 punts. He fet més del que podia i, si ara tornés a fer una altra temporada amb el Toro Rosso, tinc molts dubtes que es tornessin a fer 26 punts.

Què creus que va passar perquè primer et diguessin que comptaven amb tu i després que no?

Jo vaig estar de vacances al Brasil després de l'última cursa, i ja havíem parlat de projectes d'aquest any. Va ser una decisió de la nit al dia. Em va fer molt mal perquè al Brasil havia tingut ofertes d'altres equips per a aquest any, i eren molt interessants, però com que jo aspirava a un lloc a Red Bull, vaig decidir, juntament amb la família, quedar-me a Toro Rosso.

La discussió amb Marko a Corea per no haver-te deixat avançar per Vettel va ser determinant?

L'acte en si no va ser res de l'altre món. Jo crec que tenia part de raó, i el senyor Vettel també tenia part de raó. Sabia que fent una cosa o una altra algú estaria emprenyat, i vaig decidir que s'emprenyessin ells, no els meus. Jo havia de tornar al box amb informació del cotxe. Després vaig parlar amb Vettel i el vaig felicitar perquè ell va guanyar aquell Gran Premi i jo vaig ser setè, tot va anar rodó.

Massa comparacions amb Vettel?

Vettel ha estat la referència, perquè és la punta de llança del programa de Joves Pilots de Red Bull. Ha estat qui ha guanyat una cursa amb el Toro Rosso, que no estava fet a Itàlia com ara, sinó que estava fet a Anglaterra. És molt difícil comparar, perquè per saber si ets millor o pitjor hi han d'haver els mateixos pilots amb el mateix cotxe i amb les mateixes circumstàncies. Si no, no pots comparar. Allà fer comparacions entre Vettel i els altres ha estat un error.

Esperes alguna trucada?

Jo mai hauria pensat que debutaria amb 19 anys i que n'hauria sortit amb 21. La F-1 no t'avisa, de sobte ets a dins i, de sobte, sense saber per què, ets a fora. Tinc esperances de tornar aquest any. Hi ha hagut converses amb un equip important, però no puc revelar quin.

És un sí però no? Sí a tornar a la F-1, però no a qualsevol preu ni a qualsevol equip?

Sí que volem tornar-hi, però no a qualsevol preu. Vull anar a un equip que em doni un projecte de futur, que confiï en les meves habilitats, en les meves característiques, i que jo els pugui donar el que ells em donen.

stats