MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 10/04/2011

El KERS dels Red Bull i la pluja, principals incògnites a Sepang

Vettel sortirà des de la primera posició de la graella de sortida del Gran Premi de Malàisia. Els Red Bull segueixen volant, però no desvelen si utilitzen el KERS. Ells diuen que sí, però Alonso en dubta.

Nuria García
2 min
Sebastian Vettel atent durant la sessió de qualificació.

Barcelona.KERS sí o KERS no. Els Red Bull, per falta de fiabilitat, no van utilitzar a Melbourne aquest sistema de recuperació d'energia que els monoplaces perden en les frenades per disposar d'una mica més de velocitat punta a les rectes, i ara tothom especula amb si l'utilitzen a Malàisia, en la segona prova del campionat d'aquesta temporada. Sebastian Vettel, que ahir novament va marcar la pole position , diu que sí que l'han utilitzat, que si no no hauria estat possible que ell avui surti des de la primera posició, però Fernando Alonso (Ferrari), en dubta. L'asturià, que no va poder superar per segona cursa consecutiva els Red Bull ni els McLaren i sortirà cinquè, creu que els Red Bull no es beneficien del KERS perquè, segons ell, la velocitat punta de Vettel i Webber no és la que proporciona l'ús d'aquest aparell.

Tant si l'utilitzen com si no, la sortida serà un moment clau. El KERS serà una gran ajuda per als pilots a la llarga recta del circuit de Sepang i, just en aquell moment, es podrien veure els primers avançaments. I serà també clau en cas de pluja. Les previsions dels equips apunten que hi ha entre un 70% i un 80% de possibilitats que plogui, més cap al final de la cursa, fet que provocaria canvis d'estratègia. Amb aquestes previsions, els pilots buscaran aconseguir distància amb la resta de cotxes des dels primers revolts per evitar accidents.

Les altes temperatures que suporten els pilots al circuit de Sepang -uns 30ºC de temperatura ambient, més de 40ºC a l'asfalt i prop de 50ºC dins el copkit - també seran protagonistes d'aquesta cursa i faran que els pneumàtics, que van passar gairebé desapercebuts a Austràlia, on no van causar gaires problemes, tornin a primera fila i es parli del seu paper.

De tres a quatre aturades

Les previsions de Pirelli, l'empresa que subministra els pneumàtics des d'aquesta temporada, apunten a tres o quatre aturades a Sepang. Els pilots que van aconseguir ahir passar a la Q3 sortiran amb els pneumàtics tous que van utilitzar per marcar els millors registres. I aquestes gomes, combinades amb la calor i amb el dipòsit ple, com el porten els monoplaces l'inici de la cursa, aguanten vuit voltes com a màxim. Així doncs, la primera aturada dels favorits es podria produir abans d'arribar al desè gir. Pel darrere, la resta de pilots intentaran cuidar els pneumàtics i conduir amb compte amb l'objectiu d'estirar el número de voltes entre aturada i aturada per entrar a boxs un cop menys que la resta de rivals i, amb sort, sumar algun punt. Serà el cas de Jaume Alguersuari. El català sortirà tretzè i intentarà fer el mateix que l'any passat a Malàisia: sumar els seus primers punts del curs.

stats