MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 25/05/2011

Molt soroll per a no res

Nuria García
2 min
Preocupació a l'equip Ferrari. Tot i les noves peces, el monoplaça segueix sense ser competitiu.

A Ferrari s'han permès tres curses de marge per millorar. Tres curses (Mònaco, Canadà i València) que seran decisives per saber si Ferrari segueix pensant en aquest Mundial o si ja ha de començar a pensar en l'any vinent. Després de cinc curses (de vint) ja s'ha vist que els monoplaces de l'Scuderia no estan a l'altura dels Red Bull de Vettel i Webber i que només s'apropen, gairebé quan sona la flauta, als McLaren de Hamilton i Button. De fet, Canadà i València són circuits en què, en principi, els Ferrari han d'anar millor: no són d'alta càrrega aerodinàmica i els pneumàtics que més s'adapten a aquests traçats són els tous o els supertous, amb els quals el Ferrari 150º Italia s'ha mostrat més competitiu.

Després de la cursa de Montmeló, Ferrari només ha aconseguit un podi -un tercer lloc d'Alonso a Turquia- i això, per a una escuderia acostumada a estar a dalt i a lluitar per tot, és poc. La cursa al Circuit de Catalunya havia de ser el punt d'inflexió per als de Maranello. Van portar peces noves, van voler innovar. Tant, que al final al FIA els va prohibir competir amb un nou aleró posterior . Tot i això, sí que hi ha altres peces, com ara l'aleró davanter i un difusor remodelat, que sí que els cotxes d'Alonso i de Massa van muntar, però que tampoc van funcionar.

Aldo Costa, primera destitució

Aldo Costa era fins ahir el director tècnic de l'escuderia Ferrari. Tot i que en el comunicat que va fer oficial l'equip van dir que el mateix Aldo havia renunciat al seu càrrec, el cert és que, després del que va passar a Barcelona, l'exdirector tècnic sembla la primera víctima després que la revolució anunciada per a Montmeló no funcionés. Ferrari, a més, ha fet més canvis interns. A partir d'ahir, la direcció tècnica de l'Scuderia queda dividida en tres àrees: xassís, a càrrec de Pat Fry; producció, sota la responsabilitat de Corrado Lanzone, i motor i electrònica, que queda en mans de Luca Marmorini.

Els tres responen directament davant Stéfano Domenicali, director esportiu de Ferrari. L'exigent circuit urbà de Mònaco, un traçat en què no es permet cap errada, serà el primer examen final per a una escuderia que no vol tenir un altre any en blanc.

stats