Mèdia 20/07/2012

Cuní tanca el primer curs a 8TV fent créixer l'audiència del canal

8TV encara el nou curs havent frenat la caiguda d'espectadors que patia des del 2009. Hi ha influït de manera decisiva el programa 8 al dia, de Josep Cuní, que avui completa la primera temporada.

àlex Gutiérrez M.
2 min
Josep Cuní va debutar a 8TV el 12 de setembre. L'espai que dirigeix i presenta, 8 al dia, tanca aquest vespre la primera temporada amb bons resultats.

BARCELONA.Josep Cuní completa avui el primer curs a 8TV com a conductor del magazín 8 al dia, que la televisió de Godó ha emès de les set a les deu del vespre. Procedent d' Els matins de TV3, l'arrencada no va ser fàcil, ja que després del debut l'espai perdia audiència cada mes. Però el gener va marcar un punt d'inflexió i, des d'aleshores, ha anat millorant pràcticament cada mes la seva marca fins al 6,3% de share aconseguit el mes de juny. I al juliol, amb bona part de les graelles de la competència amb els suplents d'estiu, s'ha enfilat fins al 8,8% i els 160.000 espectadors de mitjana. Tot això fa un global de temporada del 5% i 115.000 espectadors.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El programa ha tingut alguns pics d'audiència amb les entrevistes a Artur Mas o a Sandro Rosell, amb el debat (frustrat) electoral i el dia de la vaga general (en què TV3 emetia una programació de mínims). De fet, que 8 al dia s'ha establert com una alternativa a TV3 es demostra perquè quan la pública emetia alguns dimecres partits de la Champions en què no jugava el Barça, els resultats de Cuní es disparaven (són dies en què l'edició del vespre del Telenotícies desapareix o es redueix a la mínima expressió).

L'èxit d'audiència ha arrossegat cap amunt les dades generals de 8TV, que estaven en declivi. Així, el 2009 la cadena marcava un 3,6%, però en dos anys baixava fins al 2,7% obtingut el 2011. En canvi, en el primer semestre d'enguany ha aixecat el llistó fins al 3,1%.

Cuní està satisfet dels resultats, tot i que hi posa un pessic de prudència. "Jo era conscient que el repte era difícil, així que vaig ser prudent amb els objectius. Sempre he parlat del programa com d'una maquinària que necessita tres anys per situar-se en el moment més competitiu", explica a aquest diari. "Continuo sent prudent, perquè el món de la televisió és extremadament volàtil, però l'èxit de l'últim trimestre l'he de valorar positivament".

El programa com un ésser viu

Més enllà de l'audiència del seu programa, el periodista també destaca l'aportació que ha significat l'espai per al català en els mitjans. "Aquests dies, entre TV3 i nosaltres hem sumat un 30,6% en la franja de les notícies, que s'han informat en català. La nostra audiència prové de molts canals i no és TV3 de qui esgarrapem més teleespectadors. Quan llegeixo que tres milions de catalans escolten la ràdio en la nostra llengua, penso que això és el més important de tot plegat, perquè normalitza el país i normalitza els nostres mitjans".

Sobre les novetats per a la temporada que ve, Cuní no n'ha volgut revelar gaires detalls, més enllà d'una ampliació probable de l'horari (vegeu la peça adjunta). "Un programa és un ésser viu que es mou, que es belluga i que necessita ser atès cada dia", raona. "Per això hem anat introduint canvis aquests mesos. Però les transformacions més estructurals les pensaré durant les vacances, que és quan pots agafar una mica de perspectiva".

stats