EL RADAR

Eurovisió va tenir 61 milions d’espectadors a tot el món

La final del Festival d’Eurovisió va tenir 61 milions d’espectadors arreu del món, amb una quota de pantalla que va situar-se, de mitjana, en un 37,3% en cadascun dels 41 països que la van emetre, majoritàriament europeus però també d’altres continents, com és el cas del Canadà i Nova Zelanda. Això suposa un increment d’un 10% en relació amb l’any passat, quan el nombre d’espectadors d’Eurovisió va ser de 55 milions. Segons les xifres publicades aquesta setmana pel portal oficial del certamen, comptant també les dues semifinals, 195 milions de persones van veure, com a mínim, un minut del festival, cosa que representa també un creixement de prop del 10% en relació amb els 180 milions d’espectadors de fa un any.

A Dinamarca, el país que acollia el certamen, la quota de pantalla durant la final va arribar a un impressionant 89%. En països com Holanda, Àustria i el Regne Unit Eurovisió va assolir el share més alt de l’última dècada, amb un 65%, un 53% i un 45% respectivament. En el cas d’Espanya, la quota de pantalla de la final va ser del 35,2%, amb 5,1 milions d’espectadors, unes dades que es van enfilar fins als 6,3 milions i un 41,7% de share a l’hora de les votacions.

“Aquestes xifres mostren que el Festival d’Eurovisió està molt viu arreu d’Europa i que la nostra audiència s’està rejovenint”, destaca en declaracions al mateix portal el supervisor executiu del certamen, Jon Ola Sand.

Més continguts de