TV3 supera el sotrac a l’abril

Eixampla el marge d’audiència fins a 1,8 punts i s’allunya del segon lloc en què va caure al febrer

L’últim mes abans de l’apagada de canals de la TDT se salda amb un lideratge còmode de TV3. Només puja dues dècimes respecte al març, però els retrocessos de Telecinco i Antena 3 li permeten eixamplar el marge. Mentrestant, els cinc canals que tanquen deixaran gairebé set punts d’audiència, amb la incògnita de saber on aniran a parar a partir del 6 de maig.

TV3

Torna a recuperar marge i és la més valorada

TV3 va liderar -amb un 12,7% de quota- el mes d’abril i ho va fer amb un còmode avantatge d’1,8 punts. Aquest resultat suggereix que la pública ha deixat enrere la crisi patida al febrer (quan va cedir el primer lloc del podi, després de 19 mesos) i al març (quan va guanyar, però de només sis dècimes, el seu marge més curt en dos anys). A més, amb un 8,2 de nota, TV3 torna a ser la generalista més ben valorada, en el panel que elabora l’empresa GFK.

33 - Esport3 - 3/24

La CCMA assoleix un 16,9% entre els seus quatre canals

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals aconsegueix un resultat com a grup del 16,9%, amb la qual cosa millora en mig punt la marca del mes anterior però encara resulta insuficient per mantenir-se als nivells del 2013, quan va superar els 17 punts en onze dels dotze mesos. Així, el 33 millora una dècima, fins a l’1,7%, l’Esport3 es manté en l’1,3% del mes passat i el 3/24 guanya dues dècimes i suma un 1,2%.

8TV

La privada catalana s’estanca a l’abril

L’abril no li ha provat a 8TV, que baixa una dècima i es queda en un 3,4%. De totes maneres, el resultat està en la línia de la mitjana anual aconseguida el 2013. Els resultats de 8TV i de la CCMA sumats donen un resultat per a les televisions en català del 20,3%. El català a la televisió tenia una quota del 22,2% l’abril de l’any passat.

Televisions espanyoles

Telecinco és segona i supera en tres dècimes Antena 3

Telecinco repeteix segon lloc del podi, amb un 10,9% que suposa deixar-se un punt respecte al març. Antena 3 és tercera, amb un 10,6% (i baixa un 1,1% des del març). La Sexta, per la seva banda, cedeix una sola dècima i, amb un 6,0%, consolida el seu lloc com a cinquena televisió de Catalunya, en superar un mes més Cuatro (que, tanmateix, millora tres dècimes i puja fins al 5,5%). La 1 aconsegueix un 8,2%, impulsada pels bons resultats del futbol, i s’espolsa el 6,6% que havia tret al març, que constituïa la seva tercera pitjor dada històrica. La seva audiència mitjana de l’abril és la millor des del setembre del 2012.

Audiències a Espanya

Telecinco, canal més vist, però Atresmedia domina com a grup

L’últim mes abans de l’apagada de canals de la TDT se salda amb una victòria del grup Atresmedia. Amb un 29,4% d’audiència, enfila el seu sisè mes consecutiu de lideratge com a grup i supera Mediaset, que es queda en el 29,2%, tot i tenir un canal més. Atresmedia també guanya la batalla de les segones cadenes, ja que La Sexta, amb un 6,6%, encadena set mesos ja superant Cuatro, que es queda en un 5,9%. L’estrena d’El jefe infiltrado li ha donat bons resultats i s’ha convertit en la millor estrena d’entreteniment de La Sexta, amb 2,8 milions d’espectadors.

A Mediaset li queda el consol de tenir la televisió líder a Espanya: Telecinco, amb un 13,9% supera de gairebé un punt el 13,0% aconseguit per Antena 3. I, amb El Príncipe, aconsegueix emetre la sèrie més vista del mes (amb vora cinc milions d’espectadors) i un còmode avantatge sobre Velvet, la ficció estrella d’Antena 3.

La 1 repunta i assoleix, amb un 11% (un 1,2% més que al març), la seva millor dada des de l’abril del 2013. A més, recupera el lideratge amb les diverses edicions del Telediario (comptant-hi, però, l’audiència que se’ls mira a través del canal 24 Horas).

Canals TDT

S’apaguen nou canals i deixen 6,7 punts per repartir

Aquest és l’últim mes en què nou canals de la TDT emeten, després que el Suprem n’hagi determinat el tancament. Tenint en compte que quatre eren telebotigues, n’hi ha cinc que sí que oferien programació i deixaran de fer-ho a partir del dia 6 de maig: Xplora, La Sexta 3, Nitro, La Siete i Nueve. Sumats, aconseguien 6,7 punts d’audiència -una dècima més a Catalunya-, que a partir del mes que ve es repartiran amb la resta de canals, així que previsiblement la major part de les cadenes milloraran resultats. FDF marca un 3% i encadena 25 mesos com a temàtica més vista.