CRÍTICA PREMSA
Mèdia 01/03/2014

Tota la vida ‘penícula’ i ara se’n diu ‘flim’

i
Antoni Maria Piqué
2 min

Ha acabat el Mobile World Congress i sembla que la majoria de les empreses informatives responen al desafiament mòbil amb una barreja de fàstic i d’inèrcia. Potser el canvi de plataforma de consum de continguts, en aquest cas del PC als dispositius mòbils, ha anat massa ràpid per a molts, que encara no s’havien recuperat de la cronificació de la crisi dels mèdia impresos. És allò de “tota la vida que n’hi dèiem penícula i ara resulta que n’hi diuen flim ”.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Hi ha alguns editors, però, que hi van. Quartz, per exemple, és una iniciativa de The Atlantic, una revista impresa fundada el... 1857! Aquesta web apunta a homes de negocis internacionals i organitza els seus continguts per ser consumits en mobilitat: les notícies triades pels editors; les últimes; les que l’usuari ha favejat ; les més llegides pels altres usuaris. D’altra banda, agrupen els continguts en el que anomenen “obsessions”, afers dels quals sempre parlen perquè sempre són interessants: la transició de la Xina, el futur de l’energia, com comprem... És alhora fàcil de compartir i de lectura senzilla en dispositius mòbils. La meitat dels seus lectors vénen per aquesta via (fa un any eren el 25%). Kevin Delaney, el director de la cosa, diu: “Des del primer moment que es pensa la informació ho fem amb el consum digital al cap”. Bé.

Altres exemples que poden tastar als mòbils. Breaking News, de la cadena de televisió NBC, inverteix a crear formats i productes informatius pensats primer per a mòbils, en lloc de readaptar formats del paper o de la web a la petita pantalla, que òbviament ja no és la de la tele. Circa, una altra apli, atomitza les notícies en les seves peces significatives (fets, declaracions, dades, fotos...), i en lloc d’organitzar-les en un relat lineal ho fa en fluxos que s’actualitzen contínuament i als quals l’usuari es pot subscriure. Per acabar: Now This News, en què tota la informació està en clips de 6, 15 i 30 segons, unes durades que s’adapten a les diferents esperes entre les activitats típiques de cada dia.

stats