Mèdia 20/07/2013

'8 al dia' guanya 56.000 espectadors en la seva segona temporada

És una de les principals alternatives al 'Telenotícies', que no se'n ressent

Albert Castellví Roca
2 min

Barcelona.Josep Cuní va tancar ahir la seva segona temporada al capdavant del programa de 8TV 8 al dia , i ho va fer havent experimentat un important augment d'audiència: si la primera temporada del magazín es va acabar amb una quota de pantalla mitjana del 5,1%, en aquesta segona etapa ha arribat al 7,1%, és a dir, pràcticament un 40% més. Pel que fa al nombre d'espectadors, l'increment és encara més gran, de prop del 50% -ha passat de 115.000 seguidors a 171.000-, tot i que en aquest cas hi ha influït l'allargament del programa pel final: durant el curs passat, 8 al dia s'acabava al voltant de les 22.00, però a la segona etapa es va allargar fins a les 22.30.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El programa s'ha beneficiat, sobretot, d'un inici de temporada molt fort en què l'actualitat política va despertar l'interès de molts espectadors i va fer créixer l'audiència dels espais informatius. Així, les set edicions més vistes de la història de 8 al dia van ser emeses entre el 12 de setembre -l'endemà de la multitudinària manifestació de la Diada- i el 4 de desembre -deu dies després de les eleccions al Parlament-. L'entrevista a Artur Mas del 25 d'octubre -que va arribar als 263.000 espectadors i al 10,4% de quota de pantalla- i el debat entre Mas, Pere Navarro i Alícia Sánchez-Camacho quatre dies abans de la cita amb les urnes -amb 282.000 seguidors i un 9,7% de share - van donar al programa els seus millors resultats històrics.

Tot i així, un cop superada l'efervescència informativa de la tardor, el format s'ha sabut mantenir amb bones xifres, fins al punt que, a falta de les dades d'ahir, 48 programes d'aquesta segona temporada han superat el sostre de 186.000 espectadors amb què s'havia tancat la primera, i en 28 ocasions s'han superat les 200.000 persones de mitjana. De fet, aquest mateix dilluns, amb l'entrevista al president del Barça, Sandro Rosell, 8 al dia va fer el vuitè resultat més elevat de la seva història, amb una mitjana de 222.000 espectadors i un 10,4% de share .

En línies general, el programa de Cuní sol fer les seves puntes d'audiència uns minuts abans de les 21.00 -és a dir, poc abans que comenci el Telenotícies vespre -, i sovint lluita amb els informatius d'Antena 3 i de Telecinco per ser la principal alternativa al de TV3. Tot i així, els dos punts de quota que 8 al di a ha guanyat aquesta temporada no han anat en detriment del Telenotícies , que pràcticament ha calcat els resultat de la temporada passada -del 19,9% ha passat al 19,8%-. Tampoc no s'observen grans variacions d'audiència en la programació de TV3 immediatament anterior a l'informatiu: El gran dictat , amb un 9,6%, perd només mig punt respecte als resultats que obtenia la temporada passada, a aquesta mateixa hora, l' Espai terra . I aquest format, que al setembre va avançar mitja hora el seu inici, fins a les 20.00, cau quatre dècimes en relació amb l' Esport club , que ocupava la franja fins fa un any.

Edició reduïda a l'estiu

Josep Cuní tornarà a posar-se al capdavant de 8 al dia el 2 de setembre, però tot i així el programa es mantindrà a la graella durant tot l'estiu. Serà, això sí, en una versió reduïda de 30 minuts -de 21.00 a 21.30- i amb un format purament informatiu, com el que s'emet habitualment els caps de setmana.

stats