'8 al dia' guanya 56.000 espectadors en la seva segona temporada

És una de les principals alternatives al 'Telenotícies', que no se'n ressent

Josep Cuní va tancar ahir la seva segona temporada al capdavant del programa de 8TV 8 al dia , i ho va fer havent experimentat un important augment d'audiència: si la primera temporada del magazín es va acabar amb una quota de pantalla mitjana del 5,1%, en aquesta segona etapa ha arribat al 7,1%, és a dir, pràcticament un 40% més. Pel que fa al nombre d'espectadors, l'increment és encara més gran, de prop del 50% -ha passat de 115.000 seguidors a 171.000-, tot i que en aquest cas hi ha influït l'allargament del programa pel final: durant el curs passat, 8 al dia s'acabava al voltant de les 22.00, però a la segona etapa es va allargar fins a les 22.30.

El programa s'ha beneficiat, sobretot, d'un inici de temporada molt fort en què l'actualitat política va despertar l'interès de molts espectadors i va fer créixer l'audiència dels espais informatius. Així, les set edicions més vistes de la història de 8 al dia van ser emeses entre el 12 de setembre -l'endemà de la multitudinària manifestació de la Diada- i el 4 de desembre -deu dies després de les eleccions al Parlament-. L'entrevista a Artur Mas del 25 d'octubre -que va arribar als 263.000 espectadors i al 10,4% de quota de pantalla- i el debat entre Mas, Pere Navarro i Alícia Sánchez-Camacho quatre dies abans de la cita amb les urnes -amb 282.000 seguidors i un 9,7% de share - van donar al programa els seus millors resultats històrics.

Tot i així, un cop superada l'efervescència informativa de la tardor, el format s'ha sabut mantenir amb bones xifres, fins al punt que, a falta de les dades d'ahir, 48 programes d'aquesta segona temporada han superat el sostre de 186.000 espectadors amb què s'havia tancat la primera, i en 28 ocasions s'han superat les 200.000 persones de mitjana. De fet, aquest mateix dilluns, amb l'entrevista al president del Barça, Sandro Rosell, 8 al dia va fer el vuitè resultat més elevat de la seva història, amb una mitjana de 222.000 espectadors i un 10,4% de share .

En línies general, el programa de Cuní sol fer les seves puntes d'audiència uns minuts abans de les 21.00 -és a dir, poc abans que comenci el Telenotícies vespre -, i sovint lluita amb els informatius d'Antena 3 i de Telecinco per ser la principal alternativa al de TV3. Tot i així, els dos punts de quota que 8 al di a ha guanyat aquesta temporada no han anat en detriment del Telenotícies , que pràcticament ha calcat els resultat de la temporada passada -del 19,9% ha passat al 19,8%-. Tampoc no s'observen grans variacions d'audiència en la programació de TV3 immediatament anterior a l'informatiu: El gran dictat , amb un 9,6%, perd només mig punt respecte als resultats que obtenia la temporada passada, a aquesta mateixa hora, l' Espai terra . I aquest format, que al setembre va avançar mitja hora el seu inici, fins a les 20.00, cau quatre dècimes en relació amb l' Esport club , que ocupava la franja fins fa un any.

Edició reduïda a l'estiu

Josep Cuní tornarà a posar-se al capdavant de 8 al dia el 2 de setembre, però tot i així el programa es mantindrà a la graella durant tot l'estiu. Serà, això sí, en una versió reduïda de 30 minuts -de 21.00 a 21.30- i amb un format purament informatiu, com el que s'emet habitualment els caps de setmana.

Més continguts de