INFORME DEL CONSELL DE L'AUDIOVISUAL
Mèdia 01/06/2011

Les televisions, més curoses amb la violència masclista

à.g.m.
1 min

Barcelona.Els experts ja porten la veu cantant en les informacions relatives a violència masclista. És una de les principals conclusions de l'informe elaborat pel CAC al voltant del tema i que compara les dades amb les que va obtenir en anteriors edicions de l'estudi, els anys 2002, 2004 i 2007. En aquelles ocasions, terceres persones -habitualment testimonis anònims i veïns- i polítics d'àmbit estatal eren els col·lectius que més minutatge obtenien de les televisions.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Una altra dada que demostra l'augment de la sensibilitat de les televisions amb l'assumpte és el fet que en les notícies de violència masclista només un 39,5% del temps informatiu es dedica a les agressions en si, mentre que la resta se centra més en debat social i les polítiques de prevenció. A tall comparatiu, en les notícies generals sobre violència en l'àmbit familiar fins al 96,9% del temps s'atorga als detalls del succés.

L'única nota negativa és un augment de l'espectacularització de les imatges respecte al 2007. "Moltes notícies utilitzen primers plans, zooms i altres recursos equivalents", assenyala l'informe.

stats