TEATRE
Opinió 24/10/2014

La muntanyeta, el xip i el vestit

El Temporada Alta arriba al punt àlgid amb Peter Brook, Tricicle, Emma Vilarasau i Pérez Cruz

i
Marta Costa-pau
3 min

GironaEl festival Temporada Alta ofereix durant els dies de Fires alguns dels espectacles més esperats de la tardor, entre els quals hi ha l’obra El vestit ( The suit ), que, sota la direcció del prestigiós Peter Brook, juntament amb Marie-Hélène Estienne i Franck Krawczyk, explica la història d’un adulteri a Sud-àfrica. L’obra, que en la seva versió francesa va fer una gira triomfal que es va allargar durant anys, arriba ara a Girona en la seva versió en anglès després de rebre molt bones crítiques i una acollida excepcional per part del públic als Estats Units. El vestit es podrà veure el 24 i 25 d’octubre al Teatre Municipal de Girona.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

La dona enterrada

Dies feliços, de Samuel Beckett, és un clàssic teatral que exigeix molt de l’actriu que porta tot el pes escènic malgrat estar enterrada al mig del desert en una petita muntanyeta de cintura en avall. Emma Vilarasau ha volgut afrontar el repte de posar-se en la pell de la Winnie, una dona que parla d’una manera rebuscada perquè perd la memòria i, malgrat la seva situació desesperada, sempre sembla que troba un motiu per a l’alegria. Està considerada una obra mestra del teatre de l’absurd que intenta mostrar l’enorme plasticitat i capacitat d’adaptació de l’ésser humà. Els crítics han elogiat la interpretació emotiva i visceral d’Emma Vilarasau. Aquesta obra es representarà el 25 d’octubre al Teatre de Salt.

El mateix dia 25, i l’endemà, s’alçarà el teló per a l’obra El president, dirigida per Carme Portaceli i interpretada per actors de solvència com ara Rosa Renom, Josep Costa i Francesc Orella, entre d’altres. L’obra, de Thomas Bernhard, és una crítica a l’aparentment tranquil·la societat austríaca, de la qual retrata les ridiculeses i misèries de les altes esferes de la política. La representació d’aquesta obra es complementa amb una conversa, el dia 26, a l’entorn de Thomas Bernhard amb la participació de Xavier Albertí.

Humor en uns bits

En un altre registre molt diferent, Tricicle torna als escenaris gironins amb una obra de solvència contrastada: Bits. Es podrà veure el 24 i 25 d’octubre a la Sala Montsalvatge de l’Auditori de Girona. L’obra condensa tres dècades de gags de la companyia formada per Paco Mir, Joan Gràcia i Carles Sans, per als quals riure és la millor manera d’enfrontar-se a l’absurd present. Tricicle es va inspirar en els bits informàtics per muntar aquest espectacle digital en codi de bits “trinari”. “Un bit és la unitat mínima d’informació en informàtica i un gag és la unitat mínima d’humor”, expliquen els membres de Tricicle.

Catorze veus ‘a cappella’

Amb el component de Tricicle Paco Mir, la companyia Cor de Teatre porta al Teatre Municipal el dia 31 d’octubre l’obra Allegro, en la qual catorze cantants, amb la força de les seves veus a cappella, eliminen fronteres entre la seriositat de la música clàssica i l’humor visual més sofisticat.

El mateix dia 31, a l’Auditori de Girona, Sílvia Pérez Cruz i Raül Fernandez Miró, Refree, oferiran les cançons del disc Granada. La privilegiada veu de Pérez Cruz, acompanyada per la guitarra punyent de Fernández, versiona des de Leonard Cohen a Albert Pla, i Édith Piaf, entre d’altres. Un duet excepcional que ofereix un directe capaç d’emocionar el públic.

stats