A la recerca del nou ‘Candy Crush’

L’equip de King treballa per entretenir al mòbil i a Facebook

Alguns dels jocs de King Digital Entertainment, amb els quals disfruten cada dia 158 milions de persones arreu del món, han sortit de les ments i els ordinadors d’una oficina de la Diagonal de Barcelona. Fa tres anys que hi va obrir la seu aquesta companyia de videojocs per a mòbil i webs, coneguda per creacions tan populars com el Candy Crush i el Farm Heroes. “Aquí atreus talent de tot el món”, explica a l’ARA Manel Sort, màxim responsable de l’empresa a Barcelona, on treballen més de 140 persones en un equip multidisciplinari d’enginyers, artistes, dissenyadors, científics de dades i altres perfils. L’equip encara s’està expandint i Sort explica com va fer la selecció inicial: “Buscava gent que tingués el coneixement com a valor primari o secundari”.

Amb estudis en vuit ciutats de tot el món, els més de 185 jocs creats per la companyia han seduït el primer trimestre de l’any 364 milions d’usuaris únics mensuals. Per a Sort, el secret és molt clar: “A tothom li agrada jugar”. El director de King a Barcelona explica que el sector viu un moment dolç i que internet i el mòbil hi juguen un paper clau, ja que aquests petits dispositius de butxaca estan atraient un públic que no jugava amb altres plataformes o bé uns usuaris que jugaven a la consola i ara no tenen temps per fer-ho i juguen amb el telèfon.

Per a Sort, fer videojocs és una feina “entretinguda, divertida i també difícil”. Per això busca treballadors amb curiositat, disposats a aprendre les múltiples disciplines implicades en els videojocs i preparats per satisfer un usuari cada vegada més exigent. Segons Sort, per obtenir un producte que enamori el públic s’han de cuinar diversos ingredients amb perícia. En el seu equip ho treballen en diferents etapes: primer trien la plataforma, després el gènere i el tema, més endavant el model de negoci i finalment s’aboquen al procés complex de l’execució, on tot s’ha de combinar de manera tècnicament eficaç i harmoniosa. El model de negoci més utilitzat avui, i el que caracteritza King, és el freemium. “Descarregues l’aplicació gratuïtament -explica Sort- i si vols pots comprar temps amb diners reals”.

Llibertat lúdica

Un cop acabat el joc, la feina consisteix a estudiar les dades de com es comporten els milions de persones que cada dia intenten evadir-se i posar-se a prova amb els productes de la companyia. Les dades són importants perquè serveixen per prendre decisions de negoci, per detectar gustos i crear nous jocs a partir de les preferències dels usuaris i també per canviar alguns productes o nivells que l’usuari considera massa difícils. “Als usuaris els agrada experimentar una realitat alternativa”, comenta Sort, que creu que en entorns lúdics les persones busquen sentir-se lliures, experimentar, aprendre i trobar “una manera d’interactuar amb altra gent que sigui més neutra”. Potser per això a tothom li agrada jugar.

Més continguts de