Francesc Sarrias: “Si no ofereixes wifi, La imatge que projectes no és la més adequada”

L’Ajuntament de Barcelona triplicarà en dos anys els punts operatius de la xarxa de servei wifi. El tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, va detallar ahir que la capital catalana tindrà la xarxa més gran a la qual pot aspirar ara mateix una ciutat del continent i va apuntar que el projecte, de col·laboració público-privada, no respondrà a models que han fallat en altres capitals. La xarxa arribarà al transport públic i, en una segona fase, als mercats municipals i al port de Barcelona.

¿Barcelona ha fet els deures en el desplegament del wifi gratuït?

Barcelona és pionera perquè la idea del desplegament del servei wifi ha partit de l’Ajuntament, de la iniciativa municipal i no d’operadors privats que buscaven una oportunitat de negoci. S’ha de destacar aquest interès del govern municipal per facilitar l’accés dels ciutadans al servei. És positiu. Però si l’abast de la xarxa vol ser més ambiciós, fa falta la complicitat de l’operador privat. A França han desplegat xarxes amb operadors privats, però l’estratègia no partia de l’administració.

La ciutat exerceix la capitalitat mundial del mòbil. Seria estrany que no disposés d’un bon servei.

Més que la capitalitat mundial del mòbil el que hauria de pesar és la capacitat que té la ciutat d’atreure turistes. Quan arriba a una ciutat, el turista busca connectar-se al mòbil i és molt important que trobi wifi amb facilitat. Si no ho ofereixes, la imatge que projectes de la ciutat no és la més adequada. Com que el tema roaming encara no està del tot solucionat, el servei wifi ha de ser accessible. El turista no pot percebre que el mòbil no li serveix de res.

¿És prioritari que el wifi sigui accessible al transport públic?

Està bé, però no és el més prioritari. Un dèficit que caldria solucionar és la connectivitat en el transport de mitjana i llarga distància, com l’alta velocitat. No és un problema només del wifi, sinó també del 3G i el 4G.

La capital catalana té ara una mitjana de 100.000 usuaris mensuals.

Es tracta d’oferir servei no només als veïns sinó també a la persona que està puntualment de visita: s’ha de poder canviar el bitllet d’avió o demanar un taxi amb el mòbil sense problemes. El servei no ha de servir perquè els ciutadans es donin de baixa dels serveis particulars.

El + vist

El + comentat