BARCELONA
Societat 22/03/2014

Vodafone pagarà quatre milions en tres anys pel patrocini del Bicing

L’Ajuntament descarta una pujada forta de preus per als abonats

Maria Ortega
2 min

BarcelonaEl Bicing de Barcelona passarà a ser el Vodafone Bicing. Com a mínim, durant els pròxims tres anys. El contracte de patrocini que ha firmat l’empresa de telecomunicacions amb l’Ajuntament li dóna dret a inserir el seu logotip en diversos espais del servei. Des dels parafangs de les bicicletes fins a les estacions i els uniformes dels treballadors. I a posar publicitat, també, als diferents canals d’internet. A canvi, Vodafone aportarà una mica més de quatre milions d’euros durant els pròxims tres anys a un servei, el del Bicing, que té un cost anual de 16 milions d’euros i que, un cop restada l’aportació que fan els usuaris a través dels abonaments, suposa una despesa de 12 milions d’euros per a les arques municipals.

L’elecció d’un patrocinador era, de fet, una de les promeses electorals de Xavier Trias. I la tinent d’alcalde de l’àrea econòmica, Sònia Recasens, havia anunciat que seria una realitat ja durant el 2012. L’acord s’ha fet esperar i ha sigut una mica diferent de com s’havia presentat. No hi haurà, per exemple, l’espai reservat a entitats socials perquè insereixin la seva publicitat de manera gratuïta a les bicicletes, tal com s’havia plantejat. L’opció s’ha rebutjat, segons Recasens, per qüestions logístiques. Aquests anuncis aprofitaran els espais disponibles a internet i les aplicacions de mòbil. I la publicitat de Vodafone, tot i que sí que serà visible en espais de les estacions, com els suports de bicicletes i la pantalla d’interacció amb els abonats, no tacarà el terra de les estacions. Tampoc es pintaran carrils-bici amb els colors o el logotip de la firma perquè es vol evitar aquest impacte sobre el paisatge de la ciutat.

Aportació a l’alça

Durant aquest 2014 Vodafone pagarà pel patrocini 1,2 milions d’euros. Aquesta xifra servirà per reduir l’aportació municipal al servei i no afectarà el preu que en paguen els usuaris. El que sí que va deixar clar ahir Trias -que va defensar la introducció de bicicletes elèctriques al servei-és que no es preveuen pujades substancials del preu de l’abonament, com la que s’havia anunciat per al 2013, que era del 116% i no va acabar tirant endavant. De cara al 2015, Vodafone apujarà la seva aportació fins als 1,4 milions, i l’any següent aportarà 50.000 euros més. Si l’acord es prorrogués un altre any -això implicaria, també, allargar la concessió del servei que actualment té Clear Channel-, l’empresa pagaria 1,5 milions d’euros. L’acord preveu, a més, que Vodafone col·labori en el desenvolupament d’aplicacions que millorin el servei. Es treballa en la possibilitat de fer servir el mòbil com a targeta d’abonat.

Els grups de l’oposició van coincidir ahir a criticar l’acord. Denuncien des que es posi publicitat d’un privat a un servei públic fins al fet que no s’hagi convocat un concurs obert per trobar el patrocinador.

stats