Diumenge Ara Tu 21/10/2012

Objectes amb càrrega cultural

òscar Guayabero
2 min
Objectes amb  Càrrega cultural

L'any 1972 un grup de professionals de l'arquitectura i el disseny, capitanejats per Òscar Tusquets, es van agrupar per fundar l'editora de mobles BD Barcelona Design. Quaranta anys després, la firma manté el prestigi, la filosofia i el posicionament al mercat, especialment l'exterior, que absorbeix el 80% de la seva producció.

Mireia Riera, l'única dona d'entre els cinc membres fundadors i una de les primeres interioristes que va haver-hi al país, explica que malgrat que els temps són difícils mai han renunciat a l'esperit que els va guiar des dels inicis: atorgar als objectes i mobles una càrrega cultural: "Una cadira és per seure-hi i un armari per guardar-hi coses, però nosaltres intentem sobrepassar això".

Disseny d'avantguarda per a "mobles que no són només per utilitzar-los, sinó també per gaudir-ne". A vegades miren al passat per recuperar objectes en desús per la seva bellesa: tocadors, mobles bar o carrets de beguda. "N'agafem el concepte, però no la forma", recalca Riera, que es desmarca així d'altres tendències actuals.

Els dissenys de Dalí o Gaudí, que comercialitzen en exclusiva, resumeixen els eixos del seu projecte: transgressió, tradició, qualitat. A la pròxima Fira de Milà presentaran una línia de mobles de jardí que han encarregat a Jaime Hayón, un dels principals dissenyadors de la casa. "Un disseny molt nou, molt original i molt allunyat del que es veu actualment", afirma, orgullosa, Riera.

Inicis a la Casa Thomas

Des del showroom del Poble Nou la interiorista evoca els inicis de l'aventura als baixos de la Casa Thomas, de Domènech i Montaner, al carrer Mallorca. "Allò ens va donar una projecció magnífica i molts premis. Fa 40 anys ningú sabia què era el disseny ni què preteníem", recorda. BD Barcelona Design, dirigida actualment per Jordi Arnau, va ser pionera de la cultura del disseny que va esclatar als anys 90 i lidera encara avui la marca Barcelona a escala internacional.

Una oferta selecta, adreçada a clients de franja alta: restaurants i hotels de luxe i professionals com metges, advocats i artistes. En definitiva, com resumeix Riera, "a persones amb la mentalitat oberta que valoren que un objecte els sorprengui".

stats