Ciència
Societat 26/09/2011

Astrònoms aficionats descobreixen dos planetes nous

Un dels dos planetes és rocós i té un radi similar al de la Terra. Experts de la Universitat de Yale han confirmat l'existència dels dos cossos nous en un 95% de probabilitat

Ara
Simulació d'un planeta orbitant la seva estrella / Universitat de Yale

BarcelonaUn grup d'astrònoms aficionats han descobert dos planetes fora del Sistema Solar, mitjançant les dades proporcionades per la missió Kepler de la Nasa a través del projecte Planet Hunters (caçadors de planetes).

Segons informa Futurity, un dels dos planetes descoberts és rocós i té un radi similar al de la Terra. Astrònoms de la Universidad de Yale, co-fundadors del projecte, han confirmat l'existència dels planetes en un 95% de probabilitat, i la investigació es publica al Monthly Notice de la Royal Astronomical Society.

Planet Hunters és un projecte de ciència ciutadana dissenyat per involucrar els aficionats a l'astronomia en la recerca d'exoplanetes – aquells situats fora del Sistema Solar -, utilitzant les dades difoses per la missió Kepler de la Nasa. Des del seu llançament el passat mes de desembre, unes 40.000 persones d'arreu del món han contribuït en l'anàlisi de 150.000 estrelles amb l'objectiu de trobar planetes a les seves òrbites. Els usuaris han analitzat les dades reals recollides per la missió Kepler de la Nasa, que busca planetes fora del Sistema Solar des del març del 2009.

Els professionals de la missió Kepler ja han anunciat el descobriment d'uns 1.200 exoplanetes potencials des del seu llançament, i seguiran amb més deteniment els que presentin una fiabilitat més alta.