COSTA BRAVA
Societat 27/05/2012

Atrets pel sol, la platja i la gastronomia

Elisabet Escriche
2 min
Aquesta immobiliària de Platja d'Aro té empleats russos.

PLATJA D'ARONomés s'ha de passejar pel carrer on es concentren la majoria de comerços i petits negocis de Platja d'Aro per veure com proliferen els cartells escrits en rus als aparadors. Els seus responsables coincideixen que en els últims anys ha augmentat la presència de turisme d'aquesta nacionalitat al municipi. Les xifres també ho demostren.

La immobiliària Inmoplatjadaro tenia fa dos anys dues treballadores que parlaven rus, actualment ja en té cinc. "Tenim contactes amb empreses russes, però sobretot el que més ha funcionat és el boca-orella", explica la propietària, Victòria Corominas. Molts dels que lloguen un habitatge ho fan per tres mesos -juny, juliol i agost-, que és quan els nens no tenen escola, i venen atrets pel clima, la platja i la gastronomia. "Els de classe mitjana acostumen a buscar un pis cèntric i els que tenen més poder adquisitiu opten per cases o torres", especifica Corominas.

Estades llargues

L'hotel Cala del Pi, de cinc estrelles, rep clients russos durant tot l'any, tot i que el gruix important també ve durant els tres mesos d'estiu. L'estada acostuma a ser de dues a tres setmanes i la mitjana són parelles de més de 35 anys, algunes de les quals tenen fills. "Els agrada passar la majoria del temps a l'hotel, per això busquen luxe, vistes al mar i bon menjar", assegura la recepcionista. Una afirmació que comparteix l'Alèxia, que treballa a la botiga Simorra. Afegeix que un altre aspecte que atreu els russos de la Costa Brava és el caràcter obert dels catalans. "A l'hora de comprar no els agrada que els molestin i s'inclinen sempre pels colors vius", puntualitza. Per seguir potenciant aquest turisme, l'ajuntament té previst implantar el tax free , que consisteix a retornar l'IVA de les compres que faci. "El tràmit es faria a l'oficina de turisme. Així els diners es reinvertirien en el mateix municipi", explica la regidora de Turisme, Imma Gelabert.

stats