TRÀNSIT
Societat 01/12/2019

Augment dels motoristes i ciclistes que moren en accidents en carreteres

Baixen un 20% fins al novembre les víctimes que viatjaven en cotxe

P.e.
2 min
El detingut va investir intencionadament el motorista, que va impactar contra la tanca de protecció i va morir.

Barcelona64 persones que anaven en moto, bicicleta o caminant han mort enguany en accidents a les carreteres catalanes. Ja són set víctimes més que entre el gener i el novembre de l’any passat. Els motoristes, els ciclistes i els vianants representen els anomenats col·lectius vulnerables. I els motoristes i els ciclistes són els que més han augmentat entre les víctimes mortals dels sinistres a les carreteres. En canvi, quan falta un mes per tancar l’any, el nombre de persones que han perdut la vida mentre anaven en cotxe ha baixat en vies interurbanes: han passat de 98 entre el gener i el novembre de l’any passat a 78 enguany, un 20% menys.

El percentatge de creixement és molt esfereïdor entre els ciclistes. Fins al 30 de novembre d’aquest any n’han mort nou a les carreteres de Catalunya, mentre que en el mateix període del 2018 en van morir dos. Per tant, l’increment és del 350%. Les dades són tan dolentes que superen les del 2010, que són les que el Servei Català de Trànsit pren com a referència, perquè l’objectiu és que l’any vinent, el 2020, les víctimes hagin disminuït un 50%. El 2010 van morir set ciclistes i 40 motoristes a les carreteres catalanes. Amb les persones que anaven en moto també passa el mateix: se situen per sobre de les dades del 2010, perquè fins al 30 de novembre han perdut la vida 45 motoristes. En aquest cas el percentatge de creixement de l’últim any és de gairebé el 10%, ja que des del gener fins al novembre del 2018 van morir 41 motoristes.

Augment dels motoristes i ciclistes que moren en accidents en carreteres

L’únic dels col·lectius vulnerables que ha tingut menys víctimes són els vianants. Fins al 30 de novembre d’aquest any n’han mort 10 a les carreteres catalanes i en el mateix període de l’any passat en van ser 14. La caiguda és de més del 28%.

Conscients de la vulnerabilitat

Davant aquest balanç, el Servei Català de Trànsit va admetre ahir que els motoristes i els ciclistes són els col·lectius que “més s’han de treballar” i que “no només ells han de ser conscients de la seva vulnerabilitat sinó també la resta de conductors”. En total, des de l’1 de gener fins al 30 de novembre han mort 163 persones a les carreteres de Catalunya. En conjunt són un 10% menys de víctimes mortals que fa un any. Els col·lectius vulnerables suposen el 39% de les persones que han perdut la vida a les vies interurbanes.

El 52% de les morts han sigut els caps de setmana o els festius. Pel que fa a l’edat, les víctimes de 65 a 74 anys han augmentat un 50%.

Accident a la ronda de Dalt de Barcelona

Un motorista de 48 anys va morir ahir a la matinada en un accident de trànsit que va tenir lloc a la ronda de Dalt de Barcelona, a la zona de Nou Barris. La moto va xocar contra un turisme, segons van explicar fonts de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest cas, però, no entra en el recompte de les carreteres catalanes, perquè no és una via interurbana. 21 persones han perdut la vida enguany en sinistres de trànsit a Barcelona, 13 de les quals motoristes.

stats