Societat 29/07/2011

BCN introdueix motos elèctriques per als turistes

Marta Bausells
2 min
Una de les motos elèctriques que circularan a partir de la setmana que ve per Barcelona.

El turisme verd es va erigint com el turisme del futur. A Barcelona, una nova aposta del gremi hoteler i de l'Ajuntament va en la direcció d'oferir als visitants opcions més respectuoses amb el medi ambient. Els turistes de cinc hotels de luxe de la ciutat podran moure's pels seus carrers amb unes motos elèctriques que poden durar tot un dia -concretament, uns 60 quilòmetres- sense haver-se de recarregar. És un servei pioner al món anomenat Mobec Hotels.

En la fase pilot, que entrarà en funcionament la setmana que ve, 30 motos d'aquest tipus estaran instal·lades a cinc hotels de Barcelona -el Diagonal Zero, el Me Barcelona, el Santos Porta Fira, el Rey Juan Carlos I i el W Barcelona (o hotel Vela)-. Ja hi ha deu establiments més interessats en el servei, van explicar ahir el president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Clos, i el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Eduard Freixedes, a la presentació del nou sistema. De fet, el seu objectiu és que s'estengui pels hotels de la ciutat.

El servei comptarà amb dos tipus de vehicles, un amb més potència que l'altre, i les motos es podran llogar per un dia sencer o per mig dia -a preus d'entre 42 i 48 euros en el primer cas, i d'entre 25 i 29 en el segon-. Les reserves es podran fer per internet. A banda dels aparcaments dels cinc hotels esmentats, la recàrrega es podrà fer a diferents estacions repartides per la ciutat. Amb una hora de recàrrega s'omple la meitat de la bateria, i amb tres hores es recarrega sencera.

La raó de ser de la iniciativa, però, no és la millora de la mobilitat sinó l'estalvi mediambiental, segons va emfatitzar Clos. Els 30 vehicles inicials permetran, va explicar, que es redueixin en 37 tones les emissions de diòxid de carboni a l'any, calculant que cadascun circula uns 30 quilòmetres al dia de mitjana. Aquesta quantitat de CO equivaldria a plantar un bosc mediterrani a la superfície de cinc illes de cases de l'Eixample, però dista de l'1.062.000 tones de CO que s'emeten a la ciutat cada any.

A llarg termini, el consistori vol "reconvertir l'actual parc de vehicles en un altre amb més presència dels vehicles elèctrics", va dir Freixedes. Actualment, només hi circulen 150 motos i ciclomotors elèctrics, xifra insignificant al costat dels 290.341 vehicles motoritzats que circulen pels carrers, és a dir, 177 per cada 1.000 habitants, una de les ràtios més altes d'Europa. Segons el RACC, més del 80% dels motoristes barcelonins utilitzen les motos per a recorreguts de menys de 40 quilòmetres al dia, i la vida mitjana dels vehicles és de cinc anys. La possibilitat de crear un servei de lloguer de motos elèctriques també per als habitants de la ciutat encara queda lluny.

stats