Aprovada inicialment l'ordenança per vetar els cotxes i motos més contaminants

La normativa de la zona de baixes emissions ha d'entrar en vigor l'1 de gener del 2020

L'ordenança que ha de fixar els detalls de com funcionarà el veto als cotxes i motos contaminants a Barcelona a partir de l'1 de gener s'ha aprovat de manera inicial aquest dimecres. Els grups del govern municipal, Barcelona en Comú i el PSC, han donat suport al text mentre que la resta s'han abstingut per permetre que la normativa tiri endavant a l'espera de presentar les seves al·legacions i acabar portant-la a debat i votació al ple.

La zona de baixes emissions que entrarà en funcionament a Barcelona l'any que ve estarà governada pel que dicti aquesta ordenança. Les condicions marc, d'entrada, hauran de ser les mateixes a tots els municipis que quedaran parcialment dins l'àrea on no podran circular els vehicles més vells i amb més emissions. A banda de Barcelona, la zona inclourà part de l'Hospitalet de Llobregat, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià de Besòs.

Tot el que se sap fins ara del veto als cotxes i les motos contaminants a Barcelona

Els càlculs de l'Ajuntament de Barcelona és que la mesura de restricció del trànsit vetarà uns 50.000 vehicles diaris d'entrada i en quatre anys la xifra augmentarà fins a 125.000. La mesura ha exclòs finalment del veto els camions, furgonetes i autocars, que podran continuar circulant durant el primer any de prohibició.

Més continguts de