Societat 25/11/2014

Barcelona, al 'top ten' de les ciutats amb més bona reputació del món

La capital catalana ha escalat 14 posicions respecte de l'any passat en un estudi presentat a Esade

Efe
2 min

BarcelonaBarcelona ha escalat fins a la novena posició a la llista de les ciutats amb més bona reputació del món. Així ho indica l'estudi City TrepTrak 2014 elaborat per Reputation Institute, que ha presentat aquest dimarts l'escola de negocis Esade. L'estudi mostra com la marca Barcelona ha escalat 14 posicions respecte de l'any passat. El 2013 es trobava al lloc número 23. Viena, Munic, Sidney, Florència, Venècia, Oslo, Vancouver i Londres encapçalen el rànquing –per aquest ordre–, mentre que Madrid ha baixat del lloc 27 que ostentava el 2013 al número 32 el 2014. Les ciutats europees lideren un any més el rànquing: set ciutats del 'top ten' pertanyen a Europa.

El City RepTrak mesura la reputació de les ciutats a partir de la confiança, l'estima, l'admiració i el respecte que desperten, entre altres variables. També avalua 13 atributs agrupats en tres categories: nivell de desenvolupament, qualitat de vida i qualitat institucional.

La marca Barcelona es relaciona a les xarxes socials amb turisme, l'esport i la cultura, a més de negocis, esdeveniments corporatius i educació, segons l'anàlisi paral·lela realitzada per Barcelona Global amb la col·laboració del centre internacional Big Data Accenture. A les xarxes socials, la presència de la ciutat és gairebé sempre positiva i gairebé no hi ha mencions negatives sobre Barcelona. Els comentaris provenen generalment d'Espanya (43%), els Estat Units (16,6%) i el Regne Unit (14,1%).

La directora de l'Esade Brand Institute, Ana Varela, ha assenyalat que Barcelona és famosa per la seva qualitat de vida i com a destí d'estudis gràcies als programes Erasmus, entre altres raons. Varela ha subratllat que els resultats "demostren que Barcelona ha sabut situar-se molt ràpidament entre la primera divisió de les ciutats del món". No obstant això, Varela ha alertat que l'entorn econòmic i polític "no ajuda a enriquir" aquesta reputació. "Les diferents crisis han repercutit en les inversions en infraestructures i en l'atractiu de la ciutat com a centre de negocis, més enllà del seu coneixement en l'àmbit creatiu", ha afegit.

stats