Societat 22/03/2012

Barcelona crearà una zona franca per a emprenedors tecnològics al 22@

Els empresaris obtindran incentius fiscals i bonificacions per instal·lar-s'hi i, a canvi, hauran de retornar part dels seus beneficis quan en comencin a generar

Efe
2 min

BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona ha presentat les 30 mesures d'impuls a la reactivació econòmica que s'han dissenyat a la taula Barcelona Creixement. Entre aquestes, s'estudia la creació d'una zona franca al voltant del districte 22@ per a emprenedors i pimes relacionats amb la tecnologia mòbil que obtindran incentius fiscals i bonificacions per instal·lar-s'hi i que, a canvi, hauran de retornar part dels seus beneficis quan en comencin a generar.

L'objectiu és que, en tres anys, l'espai acabi acollint 100 empreses que ocupin 2.000 treballadors. El consistori també ha anunciat que vol estendre la taula a nivell internacional a través de l'establiment d'una xarxa d'ambaixadors econòmics de la ciutat. Vuit mesos després de la seva constitució, el juliol del 2011, la taula Barcelona Creixement ha donat els seus primers fruits. L'Ajuntament de Barcelona ha presentat les primeres mesures plantejades pels sis grups en els quals han treballat més de 70 experts.

De les 90 propostes presentades, s'han concretat 30 mesures que el consistori ha fet seves per posar-les en marxa de forma més o menys immediata. Segons la tinent d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, el govern municipal ja n'ha començat a implementar alguna o, almenys, a treballar-hi. Recasens ha explicat que les propostes s'han acompanyat d'objectius per tal que, en el futur, sigui possible avaluar el compliment i els efectes que tenen sobre l'economia de la ciutat.

Entre les 30 mesures, l'Ajuntament ha posat l'accent en la creació d'una zona franca per a emprenedors i empreses relacionades amb la tecnologia mòbil, l'establiment d'una xarxa d'ambaixadors econòmics de la ciutat arreu del món que estengui la tasca de la taula internacionalment i la creació d'un consell rector per impulsar la marca Barcelona. A més, entre les propostes també n'hi ha algunes que el consistori ja havia anunciat, com ara la creació d'una Oficina d'Atenció a l'Empresa o l'objectiu del pagament a proveïdors en 30 dies.

stats