Societat 02/10/2019

Batlle defensa que els patinets elèctrics hagin de circular amb matrícula

L'Ajuntament es vol reunir amb la direcció general de Trànsit per abordar una normativa

M.o.
3 min
Un noi conduint un patinet elèctric per la rambla de Catalunya de Barcelona, en una imatge d’arxiu.

BarcelonaEl boom dels patinets elèctrics -i la velocitat a la qual poden circular- és un tema que inquieta l'Ajuntament de Barcelona, sobretot per una qüestió de seguretat viària. El tinent d'alcalde de Seguretat, Albert Batlle, ha defensat avui en una entrevista a RAC1 que aquests vehicles autopropulsats hagin d'anar matriculats i tenir una assegurança per poder circular pels carrers. Es tracta d'una qüestió, ha dit, que ja estan abordant amb la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, també del grup del PSC, i que, de fet, l'Ajuntament vol abordar amb la direcció general de Trànsit per tenir una regulació que aplicar.

El tinent d'alcalde ha avançat aquests passos a l'hora de remarcar que, en el que portem d'any, hi ha hagut 15 morts en accidents de trànsit a la ciutat i que regular la manera com poden circular els vehicles de mobilitat personal suposarà un guany en seguretat viària. Des del consistori, es defensa un abordatge "global i singularitzat" dels diferents tipus de vehicles d'aquest tipus que circulen per la ciutat. Batlle, de moment, ha deixat fora les bicicletes d'aquesta necessitat de matricular i tenir assegurança.

Pla de civisme

El tinent d'alcalde també s'ha referit als problemes de seguretat a la ciutat, on aquest any hi ha hagut 13 morts violentes, i ha defensat que, en el marc de la ronda de reunions dels consells de seguretat dels districtes que està mantenint aquestes dies, ha detectat que, més enllà dels problemes de seguretat, n'hi ha de civisme i convivència i que moltes vegades uns i altres es confonen. Per això, ha avançat, es treballarà en un pla de foment del civisme, del qual encara no ha donat detalls, però que, segons fonts municipals, serà un complement de l'ordenança de convivència que ja s'aplica a la ciutat -i que, de fet, els comuns van intentar, sense èxit, modificar el mandat passat. Batlle ha evitat parlar de crisi de seguretat, però sí que ha reconegut un "problema de seguretat", que ha admès que continua existint.

"No entenc que s'hagi donat la sensació de ciutat sense llei", ha defensat Batlle, que ha assegurat que, amb les xifres de delictes a la mà, Barcelona surt més ben parada que altres capitals europees, com Londres, París o Roma. El tinent d'alcalde ha apuntat que hi ha hagut una intenció, volguda o no, "d'atacar la reputació de Barcelona". Batlle ha reiterat que el principal problema de seguretat a la ciutat són els furts i ha demanat canvis en el Codi Penal per perseguir la reincidència.

També sobre els consells de seguretat que s'estan fent aquests dies als districtes, el grups de Junts per Catalunya ha defensat que s'hi han detectat moltes queixes per l'incivisme nocturn i ho ha atribuït, en bona mesura, al fet que en horari nocturn a la ciutat només hi hagi quatre patrulles circulant i que una mateixa s'hagi de fer càrrec de zones tan àmplies com els tres districtes de Sants-Montjuïc, les Corts i Sarrià, per exemple. El grup portarà a tots els plens de districte un text per demanar que es reforcin les unitats nocturnes i que es dotin de més pressupost. Demanen que el mandat acabi amb una unitat desplegada a cada districte durant la nit. Un total de deu."Tot el que fa referència a civisme acaba sense ser atès amb prou diligència", ha denunciat la portaveu del grup, Elsa Artadi, en referència a la manca de recursos i a la necessitat de reforçar aquests equips.

Identificar les patrulles ciutadanes

El tinent d'alcalde de Seguretat també s'ha referit a les patrulles ciutadanes que han irromput a la ciutat. "Hi estic radicalment en contra", ha defensat, i ha assegurat que ha donat ordre a la Guàrdia Urbana d'identificar aquestes persones.

stats