Societat 19/10/2011

Blanco es compromet a tenir acabat el Corredor Mediterrani el 2020

Mas destaca que ara "ja no tot comença i acaba a Madrid" i defineix el pas d'avui com un "èxit col·lectiu"

Auri Garcia
2 min
Artur Mas, en l'acte de presentació del model ferroviari que té l'aval de la UE, amb el Corredor Mediterrani inclòs / PERE TORDERA

BarcelonaEl ministre de Foment, José Blanco, ha valorat com a "molt positiva" la proposta de la Comissió Europea sobre el Corredor Mediterrani i ha assegurat que "al voltant de l'any 2020 -deu anys abans del que exigeix la Unió Europea– estaran finalitzades totes les infraestructures de la xarxa bàsica". En el marc de l'acte de celebració de l'èxit de la infraestructura que ha tingut lloc a la Llotja de Mar de Barcelona, Blanco ha destacat que "avui s'ha consagrat el pas de l'Espanya radial a l'Espanya en xarxa, incorporant entre d'altres el Corredor Mediterrani". Un pas que, segons el ministre, suposa una "satisfacció i una responsabilitat, perquè ens exigirà realitzar un gran esforç perquè les infraestructures previstes estiguin a punt l'any 2030".

Blanco ha recordat que, des de la seva presa de possessió com a ministre, "el Corredor Mediterrani ha estat una de les meves prioritats" i que "no només hem aconseguit que s'inclogui en la seva totalitat, sinó també que es prolongui fins a Sevilla". A més, ha remarcat que el Mediterrani és el corredor al qual s'ha destinat "mes inversió, amb mes de 17.000 milions d'euros en el període 2014-2020". I ha puntualitzat que Catalunya serà el primer lloc on entrarà en funcionament, de nord a sud, i que "el pas per Catalunya del corredor central també la beneficiarà".

El ministre de Foment ha assegurat sentir-se "orgullós" d'haver "aconseguit demostrar que es poden defensar els interessos de tots". El president Mas, al seu torn, ha emfatitzat que el projectes és "una realitat que podem començar a tocar", però que cal encara "acabar de reblar el clau" i ha definit el pas d'avui com un "èxit col·lectiu" i no d'una administració o una altra. Mas ha remarcat que en un cas com aquest, quan es parla d'una inversió de milions d'euros, "cal començar per als llocs on hi ha més necessitats" i prioritzant la rendibilitat i ha senyalat com a claus la indústria, la indústria exportadora i l'activitat logística. Mas ha agraït a Blanco el treball intens per convèncer la comissió de la prioritat del Corredor, tot i que li ha retret que aquesta actitud "no sempre ha estat així". El president ha sentenciat que hi haurà "un abans i un després" d'aquesta infraestructura perquè "ara ja no tot comença i acaba a Madrid".

stats