El perllongament de la C-32 fins a Blanes i Lloret de Mar no implicarà l'ampliació de la concessió a Abertis

Així ho ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, al Parlament, després de les primeres mobilitzacions de ciutadans contraris al projecte de perllongament de l'autopista

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat al Parlament que el futur perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar "no alterarà el marc concessional de l’autopista", que finalitza el 2021. En aquest sentit, ha reiterat que "la inducció d’un major trànsit a la C-32 ajudarà a finançar l’obra".

Aquesta actuació s’emmarca, ha recordat el conseller Vila, en el conveni subscrit entre la Generalitat i la concessionària el 2010, que estableix que les obres que ha de finançar la concessionària Abertis es compensaran amb l'increment del trànsit induït o amb una compensació econòmica al final de la concessió. Tot i això, en les darreres setmanes ha tornat a sortir la polèmica que l'obra es podria finançar amb l'allargament de la concessió, i Vila hi ha tancat la porta.

El conseller Vila ha posat de relleu que l’obra, que executarà la concessionària amb un pressupost de 71 milions d'euros, permetrà millorar la mobilitat i l’accessibilitat de l’entorn de Blanes, Lloret de Mar i Tordera. Actualment, les carreteres d’aquest àmbit, la GI-600 i la GI-682, registren trànsits de més de 20.000 vehicles diaris de mitjana, xifra que és superada durant l’estiu.

Aquest anunci arriba tres dies després de la darrera mobilització de veïns contraris a l'obra. Diumenge passat les entitats contràries al perllongament de l'autopista C-32, unides sota la plataforma Aturem l'autopista C-32, van aprofitar la marxa popular de les Ermites que es fa a Lloret de Mar per recollir firmes i denunciar la "destrossa ambiental" que suposarà la construcció de la nova carretera. Els activistes, amb cartells i pancartes, van muntar un peatge d'Abertis metafòric enmig de la zona de Sant Pere del Bosc, prop d'on està previst que passi la nova autopista. Des de la plataforma s'han marcat recollir 10.000 signatures per mostrar l'oposició frontal dels veïns i demanen una moratòria del projecte per poder fer un debat popular.